Alldeles för generös!

Jag tycker det är jobbigt med jul. Det är så omständigt och stressat och besvärigt, och bara en massa skräp på tv (det gäller att prioritera rätt, eller hur?). Man ska hinna träffa alla och det ska ätas och traditioner ska genomföras. Jag blir ganska snabbt uttråkad. Kalle funkar, maten - okej, det finns ju ändå en hel del gott. Tomte - nej, jag är inte fem år och det finns ingen i släkten som är liten nog att tro på tomten. Kan du vissla Johanna och Karl-Bertil? Absolut inte. Missförstå mig rätt, det kan vara mysigt, men jag blir ju så rastlös. Jag vill få det överstökat. Jag ser inte jul som så mkt mer än vilken annan dag som helst. Men jag har full respekt för de som vill fira den, och då även på det sätt som de väljer att fira den.

Denna julen började ändå bra mkt bättre än vad jularna brukar göra. Jag gick hem till A efter jobbet igår. Det tog några timmar innan han kom hem, klockan var väl omkring 20:30 kanske, och när han väl gjorde det så var det ungefär VM i julklappsinslagning som gick av stapeln. Han hade varit och köpt alla sina julklappar, ca 30-35 stycken (!!!) och eftersom jag gillar att slå in paket så är det klart man ställer upp. Vi (jag, faktiskt) pausade omkring 23-tiden då han hade varit nere och köpt mat åt oss. Det blev en stunds halvkoma framför tv:n innan jag insåg att jag hade två alternativ: somna väldigt omgående eller fortsätta hjälpa honom, som jag erbjudit mig. Up and at'em, och jag fortsatte med inslagningen till 00:30 eller nåt sånt. Då avbröt han mig mer eller mindre handgripligen och sa att nu sover vi.

Well, det blev väl inte riktigt så heller, vi var vakna ett tag till med TV:n på, och somnade väl istället runt halv tretiden. Men innan vi somnade så hade vi lite julklappsbyte. Han fick ett digital-tv-abonnemang av mig, så att han ska kunna se på Discovery och/eller Discovery HD Showcase närhelst han känner för det. Och så fick  han även en "TV-modul för HD". Abonnemang från Com Hem, of course. Jag må vara partisk som jobbar där, men jag tycker de har en helt klockren tv-tjänst, och jag har inga problem att rekommendera den till folk. Sådetså.

Tydligen så har även jag varit snäll i år. Vem hade kunnat ana? Jag har ju sedan tidigare fått Soduko-boken med 365 olika "kryss". Bara den var jag mkt lycklig över! Hur som helst, när han kom hem med sitt lass av julklappar så bad han mig blunda. Sagt och gjort. Jag blundade. Han satte en mössa på mitt huvud. Tog av mig mössan och tittade på den. ETT JÄVLA TIMRÅMÄRKE?! Morr... Han bara skrattade. Onda människa. Han hävdade att eftersom det var en present så måste den användas. Kan säga att jag protesterade både en och två gånger.

... och han ska föreställa modoit ... suck.

Som jag skrev tidigare idag, han ska vara glad att han har innestående pluspoäng, annars hade det fan varit kritiskt läge! Nåja. Som sagt, senare på kvällen var det dags för de "riktiga" julklapparna. Och han hade fått sina. Mina var inte inslagna, men vad gör väl det? Han bad mig blunda - and so I did. Han la en förpackning i mina händer. Jag fick gissa, och gissade på ett spel, eftersom han tidigare på kvällen frågade om det var ett Xbox 360 som jag har... ;) Jag fick Guitar Hero - Warriors of rock! :O Herrejisses, de där spelen kostar ju multum.. Åh, lycklig Erika... :) Men tydligen var det inte slut där. Han kom med ännu en låda. Denna kunde jag dock inte gissa vad det var. Fick lov att titta. En sån omvandlare som jag har tänkt köpa! En sån som man kopplar mellan dator och tv, så att man kan se på dator-grejer genom tv:n utan att behöva bränna ut det först! Åhhhh älskade vän. Jag vet ju dessutom vad den kostar. Herregud. Han är verkligen alldeles för generös... Man blir ju som generad. Och jag vet att prylar inte har något med "känslor" att göra, men han får mig ändå att känna mig så omtyckt. Jag var den med tredje dyraste klapparna sa han. Och då var en av de dyrare klapparna ändå ett "arvegods" som han han själv haft tidigare men som nu skulle få ny ägare. Åhh det känns dumt på ett sätt, han behöver på inget sätt lägga ut så mkt pengar på mig... Det är lixom onödigt. Men jag är inte otacksam, jag är OTROLIGT glad över mina julklappar. Med undantag för timrå-mössan då, men man får väl ta det onda med det goda.. ;)


A var uppe redan vid 8-tiden och åt frukost, han hade många paket att dela ut under dagen sa han, och eftersom vi inte blev klara på kvällen innan så var det ju en del kvar att pyssla med. Han kom iofs tillbaka och la sig en stund till sen, och det slutade med att det blev ungefär tre gånger så mkt stress när vi väl tog oss upp och gjorde nåt vettigt av tiden. Klockan var väl nästan 11 innan vi kom iväg "hemifrån", och sedan fick vi dessutom pula med startkablar och grejer för att hans bil skulle komma till liv.

Så, som sagt, för min del började "julfirandet" på bästa möjliga sätt, med en underbar vän och massor med mys. Vem kan önska sig mer?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0