Chicken-race på E4:an, Snow Edition

Det gick ju rätt så bra att ta sig till jobbet idag. Men det är faktiskt inte speciellt kul att köra på E4:an en sån här dag. Det känns lite chicken-race över det hela. Även fast det är dålig sikt och dåligt före så ska folk ge sig fan på att köra som om det vore sommarväg. Full fart och självklart måste man köra om nån som kör lagligt. Det gör mig stressad. Om man nu ska erkänna hur man kör, så kör jag hellre liiiite fortare än vad jag egentligen skulle vilja (men alltå inte så fort att jag känner att jag tappar kontrollen), bara för att undvika att bli omkörd av nån fartblind dåre med sommar-hjärna.

Nu när jag var på väg upp så låg det en Volvo framför mig. Framför Volvon körde en Saab. Båda bilarna var modell nyare. Och de körde som jävla stolpskott båda två. Den ena körde om. Bromsade lite längre fram, troligtvis för att personen som körde insåg att det var dålig sikt. Då kör den andra bilen om. Sedan får den bilen bromsa, och då kör återigen den andra bilen om. Helt vansinnigt! Svårt att bara inse att det ÄR dålig sikt och dåligt väglag, och hålla sig på sin plats? Nej, viktigt att ligga först. Okej att man slipper den värsta snöröken, men ändå. Idioter.

Jag tycker ändå att jag tog mig upp kontrollerat och säkert. Men det känns ju nu när jag kommit fram att jag nog satt och spände mig en hel del, är skakig i musklerna. Och värre blir det väl när jag ska åka hem. Snö, dåligt väglag (antar jag) och dessutom den trevliga faktorn mörker. Nåja, det går säkert bra.

Sen ville jag bara säga att bilen startade som en klocka imorse. Inte en antydan till att inte starta. Why did I ever worry? Min bil är gullebil! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0