Dag 25 - En första

Det slog mig precis att de inlägg som jag började skriva faktikt kan "kopplas" till dagens utmaningsinlägg. Så vi kör väl på det! Gör två flugor på smällen, så att säga. Det är alltså "en första" (och förhoppnignsvis sista?) gång som jag upplevt ngt liknande


En oönskad friare

Det är inte ofta man (okej, man = jag) man råkar ut för att någon man dejtat helt enkelt inte vill släppa taget. Det är lite frustrerande faktiskt. Man får ett sms, "Jag saknar dig... saknar inte du mig?". Och trots att jag är så sinnessjukt konflikträdd (och rädd för att såra folk) så har jag hela tiden sagt att nej, det gör jag faktiskt inte, att jag inte kan ge det svar han vill ha för jag känner helt enkelt inte så... Detta har trots allt pågått nu i snart ett år.. ungefär 11 månader, eller nåt sånt, och det känns som att han borde släppa det här nu... Det hade varit en annan sak om jag hade "hållit honom på kroken", men det är ju det jag verkligen inte vill göra. Fy så oschysst det är att göra så, om man inte har de rätta känslorna.

Satt och spotify-lyssade nu på lunchrasten och "råkade" höra en väldigt passande låt. Lyssna kan ni göra på respektive ikon här nedanför!



Timoteij - Glöm mig

Nu trodde du att jag ville nåt mer,

Och orden jag sa dom menade jag, men bara ett tag.
Och nu ser du en fortsättning och väntar dig mer.
men då det var då det var igår, idag är idag
jag vet att de gör ont och det gör ont i mig
när jag kan se nu vad det är som händer med dig

Men tro mig, tro mig, de var aldrig illa ment

släpp mig, släpp mig, innan det är försent

Glöm, glöm att jag finns glöm alla ord alla du minns

Glöm de vi har gjort och vad du trott
Släpp de som hänt och sudda ut allt du känt.
Glöm allt de vi aldrig haft
Glöm glöm glöm mig
om du kan

Vist kan de va svårt med alla ögon som ler

De finns alltid nån som drömmer om nån och hoppas på mer
Jag gjorde kanske fel som lät det bli vad det blev
Men när man är vild då hettar det till
du vet hur det är

Så tro mig, tro mig, de var aldrig illa ment

släpp mig, släpp mig, innan det är försent

Glöm, glöm att jag finns glöm alla ord alla du minns

Glöm de vi har gjort och vad du trott
Släpp de som hänt och sudda ut allt du känt.
Glöm allt de vi aldrig haft
Glöm glöm glöm mig
om du kan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0