Drakar och dinosaurier

Ja, nu talar jag alltså inte om faktiska drakar och dinosaurier. Sånna tror jag inte nämnvärt på. Däremot känns det emellanåt som helt rätt benämning att ge de kära damerna på :






i Härnösand.

Ibland har jag svårt att förstå att man i ett serviceyrke som deras, kan vara så aviga mot sina kunder. Säger knappt hej, ser alltid lika uttråkade och sura ut, sitter och gäspar rakt ut när man möter dem i kassan.... Alltså, jag förstår att man kan tröttna på sitt jobb. Jag säger ingenting om den saken. Men ibland känns det som att Hemköp ska tacka sin gode skapare för att de har Com Hem som granne, för det ger dem säkert halva kundstocken. Själv skulle jag inte alls handla på Hemköp om det fanns ett ICA eller Coop Konsum på någorlunda samma avstånd.

(Men jag vill oxå passa på att säga att några av de yngre tjejerna på stället beter sig bättre. Sommarjobbare?)

Ja jag vet, man kan handla hemma innan man åker till jobbet. Och hade jag ägt en hjärna så hade jag väl gjort just det. Men hjärnor är bristvaror och jag fick en begagnad.

Hur som helst så är åtminstone jag förbaskat trevlig mot mina kunder. Drake eller inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0