Hey now, this is what dreams are made of!

Igår och idag har nog varit de mest perfekta dagarna på VÄLDIGT länge.

Gårdagen, ja, efter jobbet då vill säga (på jobbet var jag ett missanpassat skrälle som inte hade många knop i motorn) var klockren. Tacobuffé på Biteline med underbara vänner. Wunderbar! Efter det drog vi iväg till Parken där de har minigolf, och körde en runda. Grupp A bestod av mig, Joanna, Emma S och Anders och Grupp B bestod av Madde, Mattias, Emma M, Therese och Mange. Jag vill först och främst vara tydlign med att grupp A vanns av MIG, ett slag före Anders... Haha! Totalt sett kom jag trea, men det spelar ju ingen roll, jag VANN iaf! Höhöhö....! :)

Jo förresten. Jag "ställde upp" på några mindre vackra bilder (helt självförvållat!) och de lär väl dyka upp hos Emma på fejjan eller hennes blogg när hon återvänder till civilisationen... Kanske man kan tigga till sig en kopia då så ska ni få se hur det gick till när jag vann golfen?! Hahaha!

På väg från stan så passade jag på att gratulera Edit på 22 000-mils-passeringen! Hurra för Edit!

Tankade i granloholm, sen drog jag, Emma S och Anders hem till mig för övernattningen. Några minuter efter att vi kommit hem anslöt sig även S till sällskapet vilket bara gjorde kvällen ännu mer angenäm! Det var slapp i soffan nån timme innan det var dags att stänga de grå och invänta morgondagen.

Idag då.

Klev inte upp sådär värst tidigt, Emma och Anders var uppe före oss. Vi låg och kramades länge och väl innan vi masade oss upp. Osocialt? Javisst. Men det händer lixom aldrig att vi får lugna mornar så det vara bara att passa på... :) Det blev en snabb frukost och vid 11 gav sig Emma och Anders iväg söderut. S åkte hem till sitt för att spendera en stund i telefonkö, och jag fick en stund för mig själv att vakna till liv på.

Ungefär en timme senare drog jag iväg till S, vi packade ihop oss och sedan hägrade badstranden! Tjohoooo! Det är galet, jag är egentligen ingen extrem badfantast, men båda dessa gånger har jag känt mig som ett barn i en leksaksaffär när vi ska till stranden... Fast det kanske mer beror på sällskapet, vad vet jag?

Nåja, hamnade ute på en "öde" strand i timråtrakten, vid Indalsälven. Vi vadade genom lite vatten och placerade oss på en sandbank - heeeelt ensamma! Inte en själ i sikte. Nåja, förutom den lilla fiskarmannen som åkte förbi ett par gånger. Men hey, vem klagar. Vattnet var kallt, men gick absolut att bada i. Solen var bakom moln, men temperaturen låg kring 25 grader ändå, så återigen; Vem klagar? Totalmysigt hade vi det.


[Två par ben, så JA, S existerar på riktigt och är inte ngn jag hittat på.... Haha.]


Well well.

Efter badet satt vi hemma hos S ett tag, jag var totalt utmattad och på vippen att somna. Duschade av mig och åkte hem, S skulle ändå iväg på annat. Väl hemma satte jag mig vid datorn och lekte lite med TheSims 2.

Strax innan 17-tiden så ringde A, så vi surrade en stund. Nu ska jag försöka att inte lägga mig i hans förehavanden, men ... Han har väl visst lite bök med sin nya tjej. Inte helt nöjd med situationen, så att säga. Gått från att vara the ungkarl of all ungkarlar, till att bli familjefar. Nu är det väl inte det som är bekymret, men man förstår ju att det blir en rätt stor kontrast. Hur som helst så var han väl inte jättetaggad till att åka hem till "familjen".

Ja, om något så vet jag hur det är att ha beslutsångest med vad man ska göra i krångliga situationer. Själv är jag dock en självplågare och står ut till jag kraschar, jag hoppas att han inte är likadan, utan vet när han fått nog. Är ju rädd om honom, säga vad man vill men han är en nära vän... Kommer alltid att vara, hoppas jag.

Nåja, nog babblat.

Allt jag egentligen ville ha fram av det här blogginlägget var att den här dagen varit som urplockad från en väldigt trevlig dröm. För vad mer kan man egentligen begära?

Kommentarer
Postat av: Joanna

Tack själv för en trevlig kväll :)

2010-07-21 @ 20:54:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0