Grannfejden - Finsta

Jag ska inte skriva så mkt eftersom jag strax ska åka och hämta Ann-Sofie och åka till stallet.

Jag vet inte vad man ska säga om mötet. Det var inte mig det handlade om, utan som jag misstänkte så är det  den utländske (jag återkommer nedan till varför den rubriceringen är med) 21-åriga killen vägg-i-vägg med mig, han som haft fest mer eller mindre dygnet runt sedan han flyttat in.

Mötet började lugnt och sansat när en av styrelsemedlemmarna för mötet förklarade varför vi var där, och att var och en skulle få komma med sina synpunkter på vad som skett. Den finska damen på översta våningen började, och för varje mening hon sa ökade hon i volym och i tonläge. När hon sade kom till meningen: "Här i sverige har vi regler och rutiner som man måste rätta sig efter" så svarade den anklagade med "Amen va fan, här i sverige, va fan är du rasist eller?!" och sen var det väl mer eller mindre öppen skottlossning. Vicevärden gick in och bröt efter en stund, och tur var väl det. Usch så obehagligt.

Det hela slutade med att den anklagade grannen fick skriva på ett "kontrakt" att han inte skulle spela musik efter kl 22, och om han ska ha fest så måste detta meddelas grannarna skriftligt i förväg. Tydligen har han redan fått en skriftlig varning så detta var väl nån deal då för att han inte ska råka ut för avhysning, som det så fint heter.

Nu måste jag skynda mig, jag vart sen ändå, även fast jag skrivit blogginlägget på knappt fem minuter.
Kanske kompletterar mer senare. Tjing.

Kommentarer
Postat av: Fredrik

"Amen va fan, här i sverige, va fan är du rasist eller?!" HA HA HA HA HA HA

2010-11-10 @ 18:29:13
Postat av: syrran

HAHAHAHA det var ju jättekul!! men alltså hur kan man va så dum egentligen att man kallar till möte för en sån sak.. fel att bara ha ett möte privat med han som festar? jaja. dom ville väl ha lite drama kanske.

2010-11-10 @ 19:11:43
URL: http://conetti.blogg.se/
Postat av: Emma

ÄH! rätt åt frstprissen! kanske det blir lite lugn och ro framöver :P

2010-11-10 @ 19:57:06
URL: http://emmasform.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0