Nu håller vi andan!

För ungefär en timme sedan så kom telefonsamtalet.

JAG FICK FAST TJÄNST PÅ TELIA! Inte konsult alltså, som jag varit i ett år på Com Hem. Jag fick FAST TJÄNST! Och har inte ens jobbat en dag åt det företaget. Snacka om att man måste gjort bra intervjuer. Jag är dutti!


MEN.

Det finns ju en hake.
Utbildningen på Telia börjar på måndag, och om allt går fel så har jag uppsägningstid på en månad här på Com Hem. Dubbel-crap. Det innebär, att om inte Com Hem går med på att släppa mig med så kort varsel, då är jag screwed. Då blir det inget fast jobb på telia. Då blir det förhoppningsvis en fortsatt konsulttjänst här på Com Hem. Det är självklart inte illa heller, jag får väl bara hoppas att de ger mig sparken bara för att jag försökt säga upp mig. Snurrigt, en äh, ni fattar vad jag menar.

Jag kommer sakna mitt team. Team Eva/Linda går verkligen inte av för hackor, världens bästa kollegor och teamchefer. Haha jag blir nästan lite gråtmild.

Imorn (eller ikväll, beroende på hur jag lyckas med allt) ska jag baka. På fredag blir det storbjudning. Antingen för att "fira" att jag slutar med lite avskedsfika, eller så för att "fira" att jag blir kvar i teamet. Det går att hitta ljuglimtar i allt, eller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0