En bra helg!

Okej, jag vet att jag tjatar mycket. Ältar all skit som dyker upp i mitt huvudet. Klagar, tjurar, och gnäller. På det viset är detta inlägg inget undantag, för trots att det varit en bra helg så har jag inte sovit något för det.

MEN.

Det har varit en bra helg ändå! Fredagkvällen var slapp, gjorde inte många knop. Vid tretiden på natten så tänkte jag och mr A samma sak, hördes av och sammanstrålade på Schenker. Och det har jag ju redan berättat, så varför ta det igen? Och återigen - nå vidare värst mycket sömn blev det ju inte ändå, fast när jag väl sov, då ringde mamma och väckte mig. Sen att klockan var ungefär 12 på dan, det är ju en annan del i historien! Hon och Leif skulle komma förbi och lämna vinterdäcken till röd-golfen + lite annat löst "skräp" som de samlat ihop från Hjanne (silvergolfen), så det var bara till att kliva upp.

Sagt och gjort. De kom hit, lämnade av grejerna, och gav sig av. Nån stund senare så begav även jag mig mot Granloholm för lite mamma- och syster-umgänge. Det blev en bra dag, vi tog en sväng till Birsta och sedan blev det grillning, alltid lika otroligt gott! Framåt kvällen så åkte jag och syrran till Njurunda, plockade upp Niklas. På vägen hem hade vi en diskussion om reglerna för Gul Bil (återkommande ämne?) och för att bevisa att man inte får slå på gul kofta och gul jacka så ringde jag till A för att han skulle få förklara reglerna lite närmre för min syster. Jag kan meddela detta kära läsare: Det var ett samtal som man hade velat spela in. Två skevare människor får man leta efter, helt underbara! :D

Sidospår. När vi hade hämtat Niklas så styrde vi kosan mot Indal där jag och syster tände ljus på farmors grav ... Saknar... <3 Sedan tog vi iaf bakvägen till Bergeforsen och sedan skjutsade jag hem de unga tu. På E4-an träffade vi på en stor 'n jäkla älg, blinkade lite på han, och sen åkte vi vidare. När jag hade släppt av ungdomarna (synd bara att Niklas är ungfär en månad äldre än mig) så passade jag på att titta in till A med.

Idag då. Well, jag hämtade upp Joanna strax efter 12-snåret och sen begav vi oss till Härnösand igen. Idag var det dags för lokal/regional hopptävling plus ridskolemästerskap. Det var la en trevlig tillställning, fast en något förvirrad speaker. Men det är väl sånt som händer antar jag. Såg en del otroligt fina hästar, och en del underliga betslingar.. Men det hör väl till det med. När det kom till ridskolemästerskapet så hann jag dock bara se hoppningen eftersom det hade blivit dags för mig att bege mig hemåt, byta om, handla och sedan åka till S.

Sagt och gjort. Till saken hör dock att när jag handlat klart och sätter mig i bilen, så får jag en sån där kall känsla i hela kroppen - Vart är mobilen?! Helt övertygad om att den måste ha åkt ur fickan någonstans inne på ICA Maxi, men hur skulle den kunna göra det utan att man märker ett smack? SÅ fruktansvärt tankspridd är jag väl ändå inte? Nåja, in igen, följ sina egna spår, men ingen mobil. Åkte hem igen, förstå paniken, men där ligger den ju, på köksborde. Precis där jag hade lagt den. Jo, tydligen är jag så pass tankspridd ändå. Väl hos S blev det tacos och allmänt babbel, en mycket trevlig kväll vill jag sammanfatta det som. Jag är otroligt tacksam över att vi kan vara vänner och ändå funkar så pass bra tillsammans. Jag har svårt att se mig själv vara osams med någon som jag ändå tyckt (tycker) så pass mkt om. Så, det här känns bra... :)

Herregud, vilka monster-blogg-inlägg jag skriver... :S Låna som nå himla noveller. Tänk om man hade lika enkelt att skriva låttexter som bloggar?

Rösten börjar bli bättre förresten! Jag hostar fortfarande, men det verkar som att medicinen ÄNTLIGEN hjälper. Eller så är det nåt annat mirakel på gång, jag vet inte. Imorn har jag fridag på jobbet men på tisdag ska jag göra ett nytt försök igen. Håll tummen för att det går bra, annars vet jag inte vad jag ska ta mig till riktigt... :S Men, imorn ska jag nog troligtvis inte göra ett endaste smack. Städa lite kanske (för det har jag ju inte gjort alls nu när jag varit hemma... inte alls...! haha), sträckkolla på Glee (jag är fast!) och just det - jag ska ju åka till Pinnen med. Myspållen.


Nej, nu får det vara slut på detta monster-inlägg. Nu ska jag ta min atarax och ge sömnen ett nytt försök. Annars blir det väl kanske ett Glee-avsnitt, vem vet?
Godnatt alle leute! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0