Har man NÅGONSIN varit så nervös?!

Först ett sidospår:
Andreas tycks tro att jag skulle kunna uträtta stordåd om jag kunde sluta vara nervös och istället fokusera all den energin på något produktivt. Just i denna stund så börjar jag ana att han kanske har rätt. Dessutom får jag en känsla av att om man skulle googla "Nervös" så skulle mitt ansikte dyka upp. Just sayin'...

Jaha, då ska jag förklara nuläget. Ja Emma, nu ska det handla om hockey så du kan göra nåt annat nu.. ;)
På fredag är det ödesmatch. Jag skämtar inte, det är 100% avgörande. Och jag ska dit. Tillsammans med Joanna o Mange.

 

Vad betyder tabellen? Jo, för den som inte hängt med; Växjö är helt klara för Elitserien. På fredag möter Modo Södertälje hemma i Övik, alltså kommer antingen ett lag, eller båda, ta poäng, vilket i sin tur innebär att varken Rögle, Mora eller Örebro egentligen har något mer kvar att spela för. Det enda som betyder något, är vilka av Modo eller Södertälje som tar flest poäng. Om det blir två eller tre poäng spelar faktiskt ingen roll, för som det är nu har så har vi 17 poäng var. Alltså spelar inte heller målskillnaden någon roll. Vi MÅSTE vinna. Det finns inget annat alternatv. Vinst innebär Elitserieplats och derbyn mot Timrå, förlust innebär nedflyttning till Allsvenskan och derbyn mot Sundsvall Hockey på Gärdehov...

 

Jag mår seriöst illa. Jag vet att det bara är sport, men det ... Åh gud jag har inte ens ord för det. Det är den viktigaste matchen någonsin. Inte ens matchen när de vann SM-guld känns lika känsloladdad. Nu är det verkligen vinna eller försvinna. Och by god, jag vill såååå gärna att de vinner... Modo hör hemma i Elitserien, inte i Allsvenskan... :(


Jag kan lova er att jag inte är på humör för några skadeglada Timråiter heller, eller ja, jag är inte på humör för någon skadeglad motståndarsupporter från något annat lag.

Snälla söta Modo, bryt trenden och VINN måste-matchen på fredag.
Snälla...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0