Jag har varit lite försvunnen

...fast ändå inte. Kan man ju säga. För jag har mest varit hemma. Men jag har verkligen inte haft nån blogg-inspiration alls.

Söndagen var dagen då allt gick åt helvete. Okej, allt är relativt, men vilja jävla skit-dag jag hade. Inget vidare humör när jag vaknade, förkyld och eländig. Så småningom bestämde jag mig ändå för att plocka ihop min pant och åka till ICA Maxi för att köpa billiga ägg.

Tips från Näsberg:
1. Om det blåser ute, ta då inte med dig din pant i en något överfull papperskasse.
2. Om några burkar flyger ur papperskassen, ställ då för fan inte ner kassen för att hämta burkarna som redan flugit ut.
3. Om du är en granne i ett fönster och ser en person som gör enligt ovan: Skratta då hämningslöst tills du får kramp i alla skratt-relaterade mönster. För jag kan mer eller mindre svära på att det är ett krav från ovan.

Jag kan säga att jag svor. En hel del svor jag. När jag kom fram till ICA Maxi så parkerade jag så nära ingången jag bara kunde, men trots det hann tre burkar flyga ut ur kassen. Och jag säger det: att det sket jag i. Far å flyg, skit-burkar! Så, slutligen pantade jag mina burker, köpte mina ägg och åkte hem.

Tänk om historien var slut där? Nä.
Jag skulle kolla om det fanns nån tvätttid, så jag tog med mig min matkasse och gick ner till tvättstuge-porten. So far so good. Låser upp, och sen kommer DEN DÄR JÄVLA VINDEN, smäller porten tillbaka på mig, så jag tappar min kasse. MED ÄGGEN! Helvete... Ja, jag svor lite till där, det kan jag meddela. 12 ägg av 24 var mer eller mindre trasiga. Så otroligt nödvändigt att jag köpte 2 paket alltså.. suck.

Så nej, nån blogg-lust fanns verkligen inte i söndags.
Inte i måndags heller, fast det var en klart bättre dag. Inte bra, men bättre.

Klev upp vid 9-tiden, och strax efter 10 var jag iväg och hämtade syster, Niklas och baby Evelin, eftersom de skulle på sjukhuset och kolla gulhetsnivå. Det gick väl rätt snabbt och smidigt, efteråt gick jag upp med dem en stund. Jag var dock helt sjukt hungrig, så det blev en kort visit och sen åkte jag hem igen. Åt två ägg. Det var var inspirationen erbjud. Sen gick jag och la mig. Och kände mig eländig. Så det blev sängläge och Beck-film.

Andreas ringde framåt eftermiddagen och vi kom fram till att jag skulle åka med honom som nattens co-driver. Och det är ju aldrig otrevligt. Stundvis var vi totalt osociala - han lyssnade på ljudbok och jag lyssnade på P3 Dokumentär. Gör mig ingenting. Vänner kan man vara tysta med också, faktiskt. En annan sak som är lite roligt när det gäller att åka med honom, det är att man får leka lite arbetare. Dra omkring på pallar, stänga dörrarna på släpet... Förra gången fick jag även koppla ihop "kablaget" mellan bilen och släpet! Ja, jag var totalt värdelös på det, det tog skitlång tid och han fick stå där med ficklampa och peka och instruera hela tiden, men ändå. Det är kul. Även om jag inte låter så inspirerad hela tiden... :))

Powerbrake.

Jag måste avbryta nu, för om en halvtimme ska jag vara uppe på Saltvik och besikta bilen. Nej, jag skämtar inte, klockan 18:50 ska jag vara där. Sjukt annorlunda tid att besikta på, men varför inte. Sen ska jag tillbaka hit igen, hade tänkt ge sova ett försök. Jag ska städa med. Tjänster och gentjänster, kan vi kalla det.
Även så lagade jag mat idag, eller ja, 50% av maten. Jag gjorde coleslaw a'la GI och Andreas stekte köttet. Gott blev det iaf, även om det vart alldeles för mkt lök i min geggiga skapelse. Men andreas gillade det, hans kompis som var på middagsbesök gillade det tydligen med, och andreas mor som fick en matlåda verkade ha accepterat det med. Så det är ju ett klart godkänt betyg.

Men hallå, jag skulle ju avvika.
Jag återkommer säkert sen. Kanske. Eller jo, måste ju redovisa hur det går på besiktningen. Om inte annat för mitt eget dåliga minnes skull.

Tjingeling

Kommentarer
Postat av: Emma

Ärr är fin mat det =) Måste börja göra lite GI-recept igen. Har ju böckerna som du scannade ur från en gång för längesedan till mig! När du bodde i jkpg!

2011-04-19 @ 19:19:14
URL: http://emmasform.blogspot.com
Postat av: Erika

Ja just ja! Det hade jag förträngt =)

Ja det finns faktiskt riktigt mkt gott där. Och allt är inte så sjukt komplicerat heller, men det finns ju svåra saker med förstås... :P

Allt är svårt när man inte kan laga mat - för mig med andra ord :P

2011-04-19 @ 20:23:34
Postat av: Emma

"Ägg" skulle det stå här ovan förresten... :P haha



Nä exakt, det mesta går ju ganska enkelt att tillreda.



Nog kan du laga mat, bara du vill :P

2011-04-20 @ 18:21:19
URL: http://emmasform.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0