Previa vs Vårdcentralen

Igår bloggade jag inte. Men idag gör jag uppenbarligen det!

Det blev en halvhektisk dag igår. Eller åtminstone början av den. Därför ska berätta från start till mål, typ :P Fast kanske inte allt på samma gång.

Jag gick och la mig vid 6-tiden igårmorse. Jag hade ställt klockan på 8, eftersom jag skulle ringa vårdcentralen. Men jag vaknade inte klockan 8. Jag vet inte om det berodde på att jag omedvetet stängt av alarmet, förträngt det p nåt vis, eller om jag helt enkelt bara inte hört det. För om nån inte visste det, så har jag locka för öronen. SUCK. Nåja. Jag skulle iaf ringa för att få mitt sjukintyg.

Blablabla, jag försov mig. Vaknade 9:30, så jag ringde då istället. Nu är den ju sån här teleque så man blir uppringd, och det är ju bra. Jag skulle bli uppringd 11:25. Sedan hoppades jag på lite mer sömn - jag ställde klockan på 11:15 så att jag skulle vara vaken när de ringde, så jag inte riskerade att missa samtalet.

Trött var jag, det kan jag berätta. Och sådär lagomt irriterad över att de inte ringde förrän strax efter 12. Inte heller då blev det smidigt. SC says att eftersom det är "tredagarsintyget" som jag ska ha, så är det vårdcentralen och inte Previa. Det är bara Previa om det är förstadagsintyg. Vårdcentralen says att det är Previa som ska stå för intyget eftersom det var de som sjukskrev mig senast. Previa says no, det är vårdcentralen. VC bad därför att få återkomma till mig när man rett ut vad som gäller.

De ringde upp lite senare, och jag fick då en tid samma eftermiddag, på vårdcentralen. Problemet är, när man inte har bil, så är det inte så snabbt man kan vara på plats. 13:15 gick jag till bussen för att vara i härnösand 14:30 Och då skulle jag få tid vid 15:15. Fine. Sagt och gjort, jag satte mig på bussen. När jag hade åkt ungefär halvvägs så rings jag upp igen, och dagens besök blir avbokat. MEN SUCK. Fick ny tid på torsdag istället.

Men då är ju min tanke så här; om de nu är säkra på att de kommer ge mig det intyget på torsdag, och datera det bakåt (för det lovade ju den kära sköterskan att de skulle göra eftersom jag inte kunde komma samma dag) - då har de ju redan bestämt sig för att ge mig ett intyg. Varför måste jag då komma dit? Hade jag haft en "normal" sjukdom, säg feber, då hade den ju säkert hunnit gå över tills dess. Nu är ju dessutom torsdag min sista "arbetsdag" på CH.

Jaja, skit samma. Jag ska upp på torsdag, och jag ska passa på att baka åt mina kollegor då med. Mina soon to be ex-kollegor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0