Duktig Erika!

Igår fick jag en hel massa saker gjorda. Eller ja, om man jämför med hur mkt jag gör på en vanlig typisk erika-dag, vill säga. Först åkte jag och tvättade bilden. Och då kan jag bara ge ett tips till er övriga: Tvätta inte bilen iklädd klänning om det blåser ute. För då blir man blöt. Klänningen blir blöt. Fötterna med, om man bara har tofflor, fast den delen hade jag räknat ut i förväg. Jag har alltid tänkt att det är ett talesätt, men det gick faktiskt att vrida ur vattnet ur klänningen när jag var klar med tvätten. Men bilen blev ren och fin!

Med blöt klänning och blöta fötter så satte jag mig sedan i den rena bilen och begav mig till lillasyster. När jag kom dit var hon i full fart med att förbereda en äppelpaj, som jag inte skulle få smaka på. Good shit, jag tycker inte om äppelpaj ändå.. ^^ Evelin fick iaf en skallra och en bit-leksak och de verkade väl funka båda två, även fast hon var mer road av bit-fisken. Lilla sötskiten.

Det blev en liten sväng förbi Birsta på hemvägen, dags att börja ladda upp inför födelsedagskalas... Jaaa, jag vet att jag är ute 100 år i förväg, men det bjuder jag på. Det är ju inga grejer som blir dåliga, så då kan man lika gärna förbereda sig :P

Vid 18-tiden ringde mamma och sa att Leif och hans vän skulle repa lite inför dopet, och frågade om jag skulle komma bort. Så det gjorde jag ju då. Det skulle dock dröja ett tag innan spelemannen (jag kommer ju inte ihåg vad han heter, fy mig) skulle dyka upp, så då passade jag och mamma på att städa min bil invändigt med. Skura mattorna, dammsuga, göra ren fönster, instrumentbräda, dörrkarmar (heter det så på bilar med?) osv osv. Nu har jag fiiiin bil! Det enda som saknas är en wunderbaum med doften ny bil, då hade det blitt åka av... ;P

Repetitionerna sen gick iaf riktigt bra. Lite svårt eftersom vi inte har några noter, men de fixade till ett bra komp på första låten och den satt rätt bra ganska snabbt. Den andra har vi dock inte gett oss på än, men det kommer nog bli bra det med!

Natten ägnade jag åt att göra en städning på datorn, städat bort massa dubletter som bara legat i olika mappar för.. nöjes skull? Onödigt. Nu har jag rensat upp en himla massa utrymme iaf, så det var ju alltid nåt. Nöjd!

Nu ska jag åka till Lögdösjön en sväng tänkte jag, känns som en strand-dag idag. Måste åka förbi stallet nån dag med och ta reda på de sista grejerna... Usch, så tråkigt det känns att vara hästlös.. :((

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0