Hopp och studs

Pappa och Emma ordnade en ... ja, vad det nu heter. Nån slags stå-gunga, till Evelin. Så idag när jag var där och lämnade av lite bakverk så passade vi på att prova den.

Emmas kommentarer är som vanligt helt priceless:
"Va fan, den här skulle ju till och med hålla för mig! Hehe, boytoooooy....!"

Men, en sån gunga är det alltså inte. Den är till Evelin, inte till Emma. Jag tror iofs att Emma hade varit lite mer road av den. Evelin var sådär lagom inspirerad, förstog väl inte riktigt poängen. Hon hade ett ben i backen mest hela tiden, nån böj-och-sträck-aktivetet förekom inte, däremot snurrade hon runt ett halv varv och sen tillbaka igen, och det var väl ungefär så spännande som det blev. Hon verkade mer road av att dreggla på gungan.

Och ja, det ä alltså tänkt att armarna ska sticka ut på varsin sida om gungan, det finns lixom anpassade armhål där, menne... vi kan säga att de sitter lite för högt upp för att vara Evelin-anpassade. Det såg inte riktigt korrekt ut, om man säger så. Så hon fick fälla in sina armar och ha dem innanför/framför istället.

Just nu sitter jag för övrigt och stör mig på Eurosport. Enligt tablån ska det vara ridsport från kl 20:50, men det är fortfarande tennis. Galet tråkigt och ointressant, ge mig ridsport och ge mig nu! Jag vill se gräshoppning! (Min systers fenomenala uttryck). Får väl se om det kommer snart eller om de skippar det helt.

 

Jag har dessutom fortfarande huvudvärk. Gick o la mig nån timme förut när jag kom hem från bakverksutdelningsturnén och det hade lättat lite när jag vaknade. Men nu är skiten tillbaka igen. Suuuuck. Och inte får jag besök imorn heller... Buhu, jag som hade sett fram emot det.... Saknar ♥... :( Så då tänkte Anso och jag att vi skulle gå på bio istället, men tror du inte att imorn är den enda dagen då den tänkta filmen inte visas?! Åhhh den sanna idiotin.

 

BTW, det börjar bli mörkt på kvällarna nu. Nån fler än jag som lagt märke till det?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0