Jag har inte så mkt att säga

Eller, jag har inte HAFT så mkt att säga. Nu bloggar jag ju uppenbarligen igen så då har vi ju konstaterat att jag har nåt att säga igen. Om än så väldigt oviktiga saker.

Hade väldigt trevligt i onsdags iaf med Emma och Therese. God mat på O'learys och bion var klart godkänd med! Vi såg alltså Horrible bosses, och den var absolut sevärd! Det bästa med kvällen var dock att kantorn från Evelin och Charlies dop ringde och frågade om jag vill sjunga på musikgudstjänst om 1,5 vecka. Vilket jag ju SJÄLVKLART tackade ja till!

Igår ägnade jag större delen av dagen åt att påta och pyssla här hemma. Inte för att det egentligen blev nån jättestor skillnad men det känns alltid bättre när det är gjort. Dessutom pratade jag med en gammal bekant där på dagen som orsakade en del irritation, så det var bra att jag hade nåt att pyssla med för att skingra tankarna. På eftermiddagen/kvällen hade jag besök i två omgångar, först tittade J förbi på sin väg ner mot sthlm, sedan bakade jag muffins och fick fikabesök av pannkakan. Oväntat men trevligt. Kul att surra lite efter att knappt haft nån kontakt sen midsommar. Däremot så vart muffinsarna mindre lyckade, ska nog baka nya till födelsedagen. Men de gick ju att äta åtminstone.

Idag har jag inte gjort så mkt heller. Åkte ner till stan och plockade upp lillasyster och Evelin för lite shopping. Passade även på att vara lite barnvakt så Emma fick möjlighet att duscha, städa och pyssla lite hemmavid. Innan jag åkte hem så gjorde vi ett försök att ge Evelin en liten smakportion Mango-barnmat. Och det gick bra alldeles utmärkt. Hon gjorde en del roliga miner, men maten gick ner, så det var ju finemang. Emma smakade med, och kallade det mer för mango-slem. Jag avstog, slem är inte riktigt min grej :P


Evelin äter mango-slem

Nu ska jag... hmm... Jag ska nog bannemig ta en tupplur. Sjukt trött är jag, blir ju lätt så när man inte sova när man ska. Plus att jag fick ont i magen efter den där pastasalladen som jag åt förut. Men annars är det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0