Sommarläxa?!

Min moster Eva skrev på FB inatt att hon satt och förberedde och hjälpte kusin Joel med sin sommarläxa. Allvarligt talat?! Sommarläxa?


Erika says:
"Nåt sånt hade vi inte på min tid".

Åhh, jag kände för det första att den meningen gjorde mig 10 år äldre i ett nafs. Men för det andra, seriöst, sommarläxa? Really? Ett kompendium på 70 sidor!? Personligen tycker jag det låter helt vansinnigt. Sommalov ska vara lov, och jag tycker fortfarande att även helger ska vara läxfria.

Nu vet jag ju inte bakgrunden till varför de fått sommarläxa visserligen, men jag tänker ändå bestämma mig för att tycka att det låter helknäppt. Speciellt när det inte är nåt litet häfte som ska göras, utan nåt mer rejält.

Aja. Morgontrött och snurrig. Jag återkommer när jag är mer vaken...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0