Bus med grannen

Ja, alltså det är inte jag som har busat med grannen. Inte den här gången i alla fall!

Moster dök upp här runt halv sju. Hon blev förtjust i Lillebror rätt omgående, hon bjöd honom på ett grisöra som han vart helt dunderförtjust i, och vi satt inne och surrade ett tag. Vi tog en promenad sedan i väntan på kära mor, mötte upp henne när hon kom, och fortsatte sedan gå en stund till. När vi kom tillbaka hit till gatan så var grannen nedanför precis på väg in med sin hund. Ni vet, den som jag nämnt på FB att den är så olycklig när den är ensam. Hur som helst, vi började prata lite, visar sig att hunden hon har är en tik som heter Debbie (eller nåt i den stilen) och är 1,5 år gammal. Berättade återigen att den inte alls är tyst när den är ensam. Aaaaanyway, hon frågade om hundarna fick hälsa på varandra, och eftersom jag hade hundvana moster med som tyckte att det borde gå bra, så fick de göra det. Och roligt hade de! Det var roligt att se Lillebror busa med en annan hund :) Sötvoffen.

Vi satt i soffan ett tag och bara slöhängde ett tag när vi hade kommit in. Lillebror växlade mellan sittplatssällskap för att få så mycket uppmärksamhet som möjligt. Man kan säga att han blev omtyckt av både mor och moster. :) När de åkte hem passade vi på att gå ut sista svängen för kvällen med. Andreas ringde och vi pratade om lite smått och gott, jag ska bland annat få låna en extern hårddisk av honom så då ska datorn få sig en genomgång. Yaay.

Sjukt ointressant blogg. Jag vet inte varför jag skriver, jag känner mig helt omotiverad egentligen. Jag vet att jag ältar, och jag vet att det låter desperat (vilket det, tro det eller ej, inte är) men det är sånna här kvällar som jag verkligen saknar någon att krypa ner i sängen med. Jag menar det inte på ett snuskigt sätt (även om snusk kan vara trevligt med!), jag saknar tryggheten och lugnet man kan få när man är två. Men det blir när det blir. Bara för att jag saknar det behöver inte innebära att jag är desperat.

Fast när den där pirriga känslan väl kommit hit... Då tänker jag passa på att må gott... :)
Jag gillar den känslan... :)

Anyway. Nu ska jag och mina tre sambos gå och lägga oss. Vi ska sova nu. Eller ja, jag ska bädda rent i sängen först. Att vara nyduschad och få sova i en renbäddad säng, DET är goa grejer... Vardagslyx.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0