Dopdags!

Japp, nu är dagen här, då Maddes och Mattias lille Samuel ska döpas. Det som är lite pinsamt i hela historien är att jag nästan förtränger att det faktiskt är mina vänners dop, bara för att jag haft huvudet fullt med att jag ska sjunga. Fast å andra sidan kanske det är lika bra, I want perfection! Fast det får man ju sällan eller aldrig förstås. Men man vill ju att det ska gå så bra som möjligt, oavsett vems dop det är.

Hur som helst, ska bli kul att träffa brudarna med, jag antar att de flesta utom Emma och Ida (som bor på annan ort) kommer dit. Huvva, nu ska jag inte tänka på det. Det är nämligen lite extra nervöst att sjunga inför mina vänner, konstigt nog. Så jag ska nog ta sikte på nån främling i "publiken" så blir det nog bra.

Nåja. Nu ska jag måla klart naglarna och sedan bege mig iväg och hämta syster-yster. Lillebror ska få vara med Johannes och Evelin idag, det kan ju bli intressant, not. haha. Han lär väl ligga lika slött och slappt som alltid (förutom hos Anso då).

Och hur har jag då löst gårdagens bekymmer? Ptja, håret är uppsatt på obestämt vis, jag får se vad det blir av det. Det blev inte klänning eller kjol, det blev svarta byxor, grått långt linne och en stickad vit tröja. Jag täcker spektrat, typ. Det får bära eller brista. Det blev inte mer avancerat än så helt enkelt.

Nu är naglarna klara med. Awesome. Fast nu vill man ju helst undvika att använda händerna på en stund för att inte sabba mer än nödvändigt. 10 minuter till avfärd, det blir nog bra.

Wish me luck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0