It's christmas time in hell

Sjukt vad trött jag är idag... Jag vet, "precis som alla andra dagar", men jag har sovit kasst inatt igen. Gick och la mig i "hyfsad" tid ändå, men kunde inte somna för allt i världen. Tankarna var på annat håll, och för en gångs skull innebär "annat håll" inte nödvändigtvis något negativt. Men hur som helst så kunde jag inte somna.

Ringde upp da chaufför där vi tretiden nån gång och surrade en stund, och han sa att han nog troligtvis hade ett jobb till mig, nämligen att skjutsa upp medpassageraren till härnösand. De skulle diskutera saken och han skulle återkomma om det nu blev så. Men då är ju problemet, att då låg jag ju ännu mer vaken och väntade på att det skulle ringa, eftersom det ju vore "onödigt att somna nu om jag ändå ska kliva upp och köra cirkus tio mil sådär på nysnöiga vägar. Kasst. Nåt samtal fick jag dock aldrig, så då höll jag mig vaken i onödan.

Gah jag blir tjurig när jag är trött. Även när det är självförvållat.

Ett ögonblick, jag ska slå ihjäl katt....

Okej, jag slog inte ihjäl katt, katt var bara enormt störande. Jag tog bort det som katt härjade med, men katt lär nog hitta nåt nytt snart, han har varit på det där humöret sen igår. Inte populärt! Fast, även det kan ju bero på att jag är trött förstås. Inte lätt att veta.

Ska strax pigga upp mig med en dusch, och sen ska jag gå ner till tvättstugan och köra två maskiner. Det går ju snabbt som tur är, så det är inget som inkräktar på kvällens planer. Ser fram emot kvällen riktigt mkt ska jag tala om. Det, om något, kan bota ett pissigt humör, det lovar jag :)

Och jo, apropå rubriken. Jag fick för mig att jag skulle lyssna på julmusik, så jag sökte på christmas i Spotify. Den första träffen jag fick kom från mitt eget musikbibliotek, nämligen Christmas time in hell, från South Park. En serie som jag aldrig gillat eller följt, men en låt som jag fortfarande är lika förtjust i som första gången jag hörde den. Det ni!



God cast me down from heaven's door
To rule in hell forever-more
But now i'm kinda glad that I fell
'Cos it's Christmas time in hell!

Kommentarer
Postat av: Fanny

Haha, jag tror viss information gick miste i mittenledet! Jag följde med i plogbilen mycket för att jag inte ville vara till besvär för dig, att du skulle behöva ta dig upp och ut för min skull. Hade jag vetat att han redan diskuterat det med dig och att du redan och att du låg och väntade på det hade jag gärna åkt hem. ;) Jag menar, jag sov ändå större delen av den färden, så jag var ju inte direkt mycket till sällskap för chauffören.

2011-12-08 @ 16:13:52
URL: http://faiy.bloggplatsen.se
Postat av: Erika

Hahaha han är duktig på det där med information ibland, den gode chauffören... =)

2011-12-08 @ 16:27:21
URL: http://aliva.blogg.se/
Postat av: Fanny

Kanske mycket mitt fel också. Men han kan ju inte förvänta sig att jag ska fatta om han inte är övertydlig när han förmedlar information en halv minut efter att jag vaknat heller.. Det måste han ju fatta! ;)

2011-12-08 @ 16:31:34
URL: http://faiy.bloggplatsen.se
Postat av: Erika

Haha han "måste" ingenting, det är ju ändå andreas vi pratar om... ;)

Men hur som helst så är det ingen fara. Som sagt, jag var vaken ändå, att jag höll mig vaken nån stund extra gör väl egentligen varken till eller från. :)

2011-12-08 @ 18:03:28
URL: http://aliva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0