Jag har ont mellan bena!

Haha. Jag tror att ni tänkte på nå snusk. Men så är det inte. Jag ska berätta en sak. Jag är fläckvis tjock.  Ganska stora fläckar, kan man säga. Och en sak som tjocka människor får dras med är tjocka kroppsdelar, typ lår. Lår som skaver mot varandra är inte speciellt angenämt, det kan jag tala om. Och efter nästan tre timmars promenerande på samma dag, så kan jag tala om att skav har uppstått. Det är oskönt, speciellt med tanke på att jag snart ska ge mig ut på promenad igen.

Sen så fryser jag med. Jag har frusit ända sedan jag kom hem förut. Lite mindre frusen efter att ha vilat lite, men nu (när jag la mig under täcket förut alltså) slog det mig att jag sällan kan sova när jag fryser. Speciellt om låren och rumpan. (Intressant va?) Blir oftast inte ens varm efter en dusch. Bökigt. Tänkte bada förut, men tänkte att då kommer jag ju aldrig hitta motivationen att gå ut i kylan igen sen. Så jag ska nog bada sen, eller duscha, beroende på hur kall jag är när jag kommer in. Jag har redan förberett mig genom att ta dubbla byxor, ska leta rätt på mitt underställ med, kan vara bra att ha.

Sen fick jag hund att äta med!
Yaaaay!
Jag köpte lite blötfoder och blandade en liten liten del av det med torrfodret, då började det rycka i hundnäsan minsann! Han gick dit och smakade lite och ganska omgående så var all mat borta. Nu gäller det väl bara att hitta några bra rutiner så att han äter torrfodret som han ska, utan "nosretare", men huvudsaken är väl att han äter.

Blablablablabla
Hej på ett tag.

Kommentarer
Postat av: Fanny

En tanke slog mig bara. Du skriver att du fryser så ofta, vet du om det finns någon anledning till det? Vare sig det är yttre eller inre.. Om inte så tänker jag bara att du kanske har hypotyreos som jag. Det kan göra att man fryser, låg ämnesomsättning och bla bla bla.. Bara en tanke, men det kan du ju ignorera ifall du redan vet orsaken till frysandet. :)

2011-12-01 @ 21:05:25
URL: http://faiy.bloggplatsen.se
Postat av: Erika

Jaså! Nej jag har faktiskt ingen aning. Jag har väl bara antagit att det är dålig blodcirkulation eller nåt, men det är inget jag har kollat upp. Är det nånting man kan göra nåt åt i så fall då eller är det samma som allt annat - röra på sig? (Vilket jag ju gör med råge nu ^^ )

2011-12-01 @ 22:26:27
URL: http://aliva.blogg.se/
Postat av: Fanny

Japp, man får en medicin som heter Levaxin. Det är hormonersättning.. man blir ju tvungen att ta det livet ut, men det hjälper. Kan vara värt att kolla upp i alla fall. Görs genom blodprov, och har man det får man gå på regelbundna kontroller för att kolla värdena så man har rätt dos.

2011-12-02 @ 00:24:41
URL: http://faiy.bloggplatsen.se
Postat av: Fanny

Hypotyreos beror på att sköldkörteln producerar för lite av ett visst hormon, och det biter inte motion på. ;)

2011-12-02 @ 00:28:10
URL: http://faiy.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0