Jag kan ju inte bli så mycket snällare

Ännu en dag som snart läggs till handlingarna. Lillebror fick följa med ut även fast jag hade tankar ett tag på att låta honom vara hemma. Det gick bra hos psyk med, han är vettig att prata med den där pyskologen som jag har. Ibland har man tur. Åkte därifrån till syrran sen. Vi har repat inför dopet nästa helg, lite skakigt men det kommer sitta när det blir dags att entra scenen :) Ser fram emot det iaf! Syster bjöd även på pepparkakor. Sånna som man ska äta om man behöver bli snäll. Jag behöver nog inte bli så himla mkt snällare, men jag åt någon ändå. När det ändå bjuds, ni vet... :)

Och så har jag ÄNTLIGEN fått ljus i min älskade julstjärna! Glad tjej! Nu känns det lite juligare här. Även fast jag egentligen inte har någon stor lust att fira jul i år. Det har inte med vädret att göra, jag vet att många har klagat över utebliven julkänsla eftersom det inte är någon snö, och så är det förstås med. Det känns bara så tråkigt. Jag vet att jul inte handlar om julklappar o så, men det är väl himla lätt att säga när man ändå KAN köpa julklappar. Jag kan inte det. Jag är så jävla blåpank att jag inte kommer kunna köpa en enda julklapp. Ja, såvida inte utbetalningen från FK kommer före jul, vilket jag hoppas, men man vet ju aldrig. Det känns hur som helst inte kul. Det är som en stor ångestattack waiting to happen. Av samma anledning mår jag riktigt dåligt av att få frågan vad jag önskar mig i julklapp. Jag vill inte svara.

Jag vill inte vara nån snyltare som bara lever av andra. Fan att ens välmående ska behöva vara beroende av pengar alltså. Inte alltid och i alla situationer förstås, men det är aldrig roligt att vara en belastning för någon annan. Det är pinsamt. Men jag kan ingenting göra som det ser ut just nu.

Det är bara att le och se glad ut...!

Jag vet, det blev kanske lite väl öppenhjärtligt. Men det må väl vara hänt då.

Nåt positivt är iaf att jag, som gillar att slå in paket, ska få slå in julklappar även fast jag inte kan köpa några egna! Världens bästa Andreas låter mig nämligen (ungefär som att han vääääldigt gärna vill göra det själv, höhö) slå in julklapparna som han köper, precis som förra året. Då var vi uppe till typ 3 på julaftonsmorgon och slog in julklappar... hahaha det är vänskap det... :)

Nu ska jag se på disneyfilm och blogga lite i den andra bloggen.... Hahaha :) Kan ju inte skriva allt på samma ställe... ;)

Kommentarer
Postat av: Fanny

Du får lära dig sticka så kan du sticka vantar och strumpor till alla! :) Men det kanske du redan kan..

2011-12-09 @ 20:38:25
URL: http://faiy.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0