Men spring då!

Nu har vi varit ute första gången med "rullkopplet". Han skötte sig minsann exemplariskt! Det är så himla roligt för han är så positiv hela tiden. Större delen av promenaden höll han sig dessutom närmare mig än vad han gör med det andra kopplet, det hade jag inte riktigt väntat mig. Det var bara ibland som han fick nåt ryck och sprang iväg till nåt träd eller så för att kissa på det, annars höll han sig mest nära.

Nån av gångerna när han sprang iväg en bra bit framför mig så stannade jag helt sonika. Ropade inte på honom eller nånting, bara stannade. Han reagerade ganska snabbt, tittade på mig, och kom sedan springandes tillbaka och ställde sig bredvid mig, ungefär som han tänkt gå fot. Duktiga killen alltså! ♥

Nu ska jag återgå till dator-mixtrandet.

Kommentarer
Postat av: Kamilla

Kira gör samma, bortsett från att jag inte har något rullkoppel...men när hon går lös går hon mycket närmare mig än när hon går i koppel. Tror att hon känner sig trygg när hon vet att hon har mig fast i andra änden och lite mer att hon måste hålla koll när hon har mig lös.

2011-12-06 @ 17:05:22
Postat av: Erika

Ja så kan det ju vara förstås... :)

2011-12-07 @ 13:21:05
URL: http://aliva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0