Världens bästa film?

Vi tittade ju på en tv-serie i lördags, jag och M. Nån sån där Andra världskriget-tjosanhejsan. Och jag har ju en viss fascination för Andra världskriget och nazister och sånt. Så därför fick jag nu för mig att jag ska se en av de absolut mest fantastiska filmer som jag någonsin sett, nämligen Schindlers list. Jag blir lika gripen av den vaaarje gång. Den är fantastisk. Den är fruktansvärd. Den är gripande. Den är allt det där som en verklighetsbaserad film ska vara.

Och varje gång krossas jag av det faktum att den just är verklighetsbaserad. Alla dessa judar som mördades... Och i slutet av filmen (spoiler!) när de överlevande Schindler-judarna lägger en sten på hans gravsten.. Herregud, jag börjar ju gråta bara av att tänka på den scenen. Och om någon timme kommer jag att se den igen.

Fruktansvärd film, men åh så bra...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0