Saker man irriterar sig på

... Ikväll är det många saker, så håll i hatten för nu åker vi...

- Vanessa i Big Brother som pratar svengelska ungefär som Victoria Silverstedt.
Egentligen irriterar jag mig rätt mkt på många amerikaniserade uttryck som folk slänger sig med. Ja jag vet, det blir mer och mer så, och jag gör det med i många situationer. Men det kan fortfarande vara vansinnigt irriterande. (Åhh vad irriterande att jag inte kommer på några exempel just nu... brukar ju ha massa sånna ord i huvudet annars. Suck).

- Att jag FORTFARANDE är sugen på kladdkaka. Fast jag är inte sugen på att göra den själv, jag vill ha den med massa kladd och hallon som jag åt på Claras... :(

- Folk som inte "fattar vinken". Jag tycker inte om att vara otrevlig. De två senaste exemplen är 1) en kille som jag pratar med ett tag på nätet, som tjatar och tjatar om att han vill träffas. Från början sa jag väl mest att "vi får se" osv, men nu har jag insett att det inte räcker, och har då klämt ifrån med att jag inte är intresserad av att träffa honom som läget är nu. Jag vill inte träffa någon just nu. End of story. Ändå fortsätter han! Otroligt irriterande att behöva förklara detta minst en gång per vecka... 2) ett annat exempel med en karl. Vi har haft kontakt i flera år, till och från. Problemet är att han är så jäääääkla dryg. Han är en sån som säger vad han tycker, oavsett om det sårar någon annan. Tycker dock att det är helt okej att säga det, efter han ju "bara säger sanningen". Hatar sånt resonemang. Jag har sagt att den typen av samtal inte ger mig nåt, och att jag inte är intresserad. Han ringer ändå. Jag har sagt att jag bytt nummer, han ringer ändå. Fyra gånger bara ikväll! Åhh, jag stör mig...

- Chefen, also known as Fegis, har varit så otroligt översocial idag. Han brukar vara sån annars med, men idag har det varit extremt. Tur för honom att han är så jääkla söt när han är gosig

- Mina öron. Mina jävla öron. Är det inte lock som besvärar så är det att det kliar som fan. To much information kanske, men skit samma. Jävla öron-eksem, eller vad fasen det nu är.

- Dunka-dunka från grannen. Seriöst, det har varit tyst hela kvällen, och NU, klockan 23:40, NU BÖRJAR DEN JÄVLEN ATT SPELA?! Åhhh jag vill slå någon...

- Att jag inte kan sluta grubbla över en hel del saker. Alldeles för många saker egentligen. Och de flesta blir varken bättre eller sämre av att jag grubblar. Ändå sitter jag där och slår knut på mina egna tankar i ren frustration. Det är du. Det är dom. Det är den. Det är allt. Och nånstans där i mitten sitter jag och vet egentligen precis vad jag vill, men är samtidigt så väl medveten om att det aldrig kommer inträffa. Dags att skaffa nya mål och nya drömmar, för det här går inte som jag vill. Åtminstone inte för det mesta...

Kommentarer
Postat av: Kamilla

Hon heter Silvstedt, inte Silverstedt. =D



Har du eksem i öronen kan man få droppar utskrivna som hjälper, gå till farbror doktorn.

2011-02-27 @ 18:12:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0