Äckel-äckel, äckelpäckel!

Okej, jag tycker det verkar kul att fiska! Att stå där nere vid vattnet med spöt och fiska, alltså. Jag vet dock inte om jag vill ha napp. Eller jo, det vill jag, och så vill jag se fisken, men sen får det vara nog.

Jag vill inte se den bli dödad. Jag vill inte se nån sticka in fingrarna i den och göra.... öhh... jag vet inte varför man gjorde så, men jag vill iaf inte se det. Och jag vill inte se när de gör nånting så det börjar rinna blod, eller vad det nu var, ur den. UUUUUUSCH.

Men annars skulle jag gärna fiska... så iofs, om nån annan sköter äcklet så kan jag väl stå med spöet då... ;)

Denna firre var det alltså J's fiskepolare J (haha lätt att veta vem som är vem när man bara skriver så va?) som fick, det är tydligen en öring (som om att jag någonsin skulle kunna se skillnad) och den vägde 4,1kg. Tydligen en liten plutt, jämfört med vad de brukar få annars.

Vem kunde ana...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0