Det handlar om prioriteringar

I wanna be a billionare, so freakin' bad
Buy all of the things I never had
I wanna be on the cover of Forbes magazine
Smiling next to Oprah and the queen

Oh every time I close my eyes
I see my name in shining lights
A different city every night
Oh, I swear, the world better prepare
For when I'm a billionaire


----------

Det finns ju en bra massa saker man skulle vilja ha, och göra, om man hade obegränsat med pengar. Det är ju kul att leka med tanken. Säg att du har obegränsat med pengar, vad skulle du göra? Jag tänker börja i liten skala och bygga större:

Gå till frisören, och troligtvis massören. Eller varför inte skaffa sig en personlig massör? Nu när vi ändå är på väg mot storhetsvansinne, menar jag. Betala skulder, bjuda familj och vänner på resor och/eller upplevelser, vad de nu skulle vilja. Jag skulle skaffa en häst eller tio. En annan bostad kanske, en stor fin gård? Definitivt en annan bil (all heder till golfen, men vem fasen skulle inte vilja ha årets modell av .. ja, vilket märke som helst i princip). Materialistisk som jag är så vill jag ha massa tekniska prylar med, dator och tv och ... EN NY SÄNG! Massa Partylite-grejer.

----------

Ja okej, det var inte så avancerat kanske. Jag lider av dålig fantasi.

Sen var det ju det där om prioriteringar.
Jag ska fan leva på vatten och vatten månaden ut som så krävs.
Ikväll går mina pengar till bränsle.
Hej Sollefteå, nu kommer jag.

Kommentarer
Postat av: Emma

Hmm.. Ja jag skulle också bjuda vänner och familj på resa tror jag. Sedan skulle jag köpa alla kameragrejer jag ville ha inkl en egen studio. Samt betala av CSN-skulden



Sedan skulle jag köpa en fin lägenhet, vindsvåning med feeet taktreass! samt en fritidsbostad, typ i något varmt land så man kan vara där på vintrarna.



Skulle jag komma över en lite mindre summa skulle jag också gå till massör/hudterapeut, ny soffa, en sån där Kitchen Aid, eller vad heter den.. bakmaskin iaf som kostar 5000 eller nåt sånt hutlöst...



Ja det finns ju massor jag vill ha förstås :P

2011-07-16 @ 21:57:43
URL: http://emmasfotografi.blogspot.com
Postat av: Kamilla

Svårt att veta vad man skulle göra med obegränsat, men några saker jag gör nu när jag har lite mer pengar än vad jag hade för några år sedan:

1. Köper ekologiskt

2. Bor ensam i en trea

3. Går på massage etc. en gång i månaden

4. Köper svindyra (i mina ögon) friluftsprylar, träningskläder och sånt.



Jag skulle nog betala av CSN-lånet, köpa en najs bil och lite prylar jag tänker att jag vill ha och resa. Hälsa på mina kompisar lite oftare, typ, och se lite mer av världen.



Och köpa slutspelstillägg till seriekortet...

2011-07-22 @ 15:11:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0