Mobilblogg



Jag vet inte riktigt vad det tagit åt mig. Jag åkte ut en sväng eftersom jag var less på att vara hemma. Ville till vatten, så jag åkte till älven, kraftverket i bergeforsen. Har varit här en gång tidigare, med S, men då var vi nog helt ensamma, såg varken fisk eller fiskare den gången.

Ikväll däremot är det annat. Mycket folk som fiskar och många som tittar på. Och dessutom en hel del laxar som hoppar omkring. Jag kan inte låta bli att tycka att det är häftigt att se de stora jäkla fiskarna hoppa upp över vattenytan, som nån slags minidelfin typ! Det är häftigt... :-)

Tror inte jag blir kvar så länge dock. Tanken med att åka ut var väl visserligen att vara ute, men det hade varit skönt med ett ställe med mindre folk. Orkar inte leta upp nåt sånt ställe dock. Hur som helst så är det skönt att vara utomhus och rensa tankarna lite, och som sagt, det är ju faktiskt lite häftigt att se laxarna hoppa omkring... :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0