Varför måste man spela spel?

Jag tänker inte på Monopol, Fia med knuff, Uno eller Yatzy nu alltså. Jag tänker inte heller på Wii, Xbox eller Playstation. Nej, jag snackar relationsspel.

För fem år sedan, in this very blogg, så skrev jag ett inlägg om hur man spelar spel, förskönar sanningar och förändrar beteendet när man träffar en potentiell partner, dejt, ragg, eller vad man nu vill kalla det. Så fort man hör om någon som träffat en ny tjej eller kille, så kommer förstå-sig-på-arna som flugor till en skithög och ska ge sina goda råd och universella sanningar. Självklart i all välmening, men jag kan inte förstå varför det inte är okej att säga sanningen redan från början?

Varför är det fult att säga att man tycker om någon, att man saknar någon, att man längtar efter någon, om man inte träffats speciellt länge? Varför måste man låtsas vara "cool", hålla avstånd och låtsas som ingenting? Varför blir människor rädda när en annan person försöker ge kärlek?

Dumt. Dumt, dumt, dumt. Men det är väl så det funkar antar jag. Men du verkar vara annorlunda. Säger vad du tänker (?) utan allt lull-lull och tjafs runtomkring. I like.

[The Ugly Truth - 2009]
Kalasbra film för övrigt

Kommentarer
Postat av: Emma

Du själv tyckte ju att du skulle hålla dig "cool" också så... Men ska inte ge några mer "råd" då :P

2011-07-30 @ 14:48:03
URL: http://emmasfotografi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0