And I think to myself...

... What a wonderful ... day.

Världen är inte fantastisk, än, men dagen har varit riktigt bra.

Uppe med tuppen (enligt mina mått) och sammanstrålade med Joanna på Kungsnäs lagomt till första start i dagens tävlingar. Det var svinigt varmt redan klockan nio på morgonen, så vi kollade på några ekipage, gömde oss i skuggan, kollade på några fler ekipage, gick tillbaka till skuggan, osv. Jag hade använt hjärnan för en gångs skull, hade en vattenflaska som jag la i frysen inatt, så jag hade kallt och gott vatten ända fram till.. 11-tiden. Yay, två timmar lixom. Men ah, bättre än pissljummen läsk iaf :)

Vi kollade på två klasser, 1,30 och 1,40. Bilderna på Aili, Ida och Indian har ni ju redan sett (ryttarinnan heter förresten Tove Sjödin, om nån för anteckningar). När 1,40-hoppningen var slut så meddelande de att det var 1,5 timma till första starten i 1,50-klassen (Grand Prix) och jag kände mig inte direkt inspirerad att sitta där och rulla tummarna så länge. Så jag åkte hem och gick o la mig istället. Ha!

Gjorde inte så mkt mer vettigt under dagen. Ja, småplockade lite och diskade det mest akuta, försökte dricka och vila bort huvudvärken. Duschade kallt. Handlade inför kvällen.

Vid 19-tiden dök käre Andreas upp. Kvällen har varit awesome alltså. Tacos, film, guitarhero, skratt och sån där fantastisk underbar okomplicerad glädje som bara en riktigt nära vän kan frambringa. Jag tycker att du är toppen... ♥

Han åkte för ungefär en halvtimme sedan, och jag tänkte börja tänka på refrängen. Även med siestan mitt på dan så har det varit en lång, men bra, dag. Så jag ger mig nu. Tack Joanna och Andreas för att ni förgyllt min dag :) ♥

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0