Glad midsommar!

Till skillnad från alla de som önskat glad midsommar i början av dagen, så gör jag det i slutet av dagen. Det finns inget syfte med det, jag har bara inte orkat blogga nåt förrän nu (till min systers irritation, höhö).

Mass-smsen med glad midsommar-hälsningar började trilla in efter 10-tiden, så då fanns ju två alternativ: Stänga av ljudet på telefonen och "somna om" eller kliva upp. Och eftersom jag preliminär-gjort planer med lillasyster så valde jag alternativ nummer två, kliva upp. Eller åtminstone vakna till liv lite.

Planerna för dagen fortsatte att vara "eventuella" väldigt länge på grund av vädret. Uppehåll och regn om vartannat, man blev ju inte direkt inspirerad att gå ut, eller som i mitt fall: köra bil med icke-fungerande vindrutetorkare. Vid tvåtiden verkade dock vädret vara mer stabilt, så då fick det bära eller brista. Jag hämtade upp Emma och Evelin och vi åkte upp till Norra berget.


Vi träffade mamma som är på Norra varje år tillsammans med Sundsvalls Folkdansgille, så jag passade på att knäppa kort på henne och syster. Inte alla dagar man ser sin mor i folkdräkt, och dessutom finns det inte allt för många "familjekort". Anyhow så gick vi runt på berget en stund, knäppte kort på stången, kollade på kaniner och klappade hästar, och fikade lite. Himlen såg dock lite anti-midsomrig ut, så vi va nog bara där en timme innan vi åkte.

När vi höll på att packa in oss i bilen så ringde Niklas och konstaterade att han inte skulle fira midsommar hemma med familjen Emma-Evelin eftersom han skulle iväg med sina gräbbs. Jag bjöd in mig själv på midsommarmiddag, och så blev det. En rätt slapp och slö eftermiddag med god mat, mysigt umgänge med syster och systerdotter, och dessutom maaaaassa gottigt tjej/syskonsnack.


Evelin gjorde många tappra försök att äta upp sina fötter, men någon gymnast är hon inte än, så hon nådde dem inte. But not for lack of trying, som det så fint heter!
(Och ja, jag vet att det ser ut som att hon har ett horn i nacken, men det är en stol som dumt nog stog i bakgrunden. nåja).

Hur som helst. Midsommaraftonen blev väl kanske inte vad min syster trott eller hoppats, men jag tycker att den blev bra ändå. Världens bästa lillasyster ♥

Kommentarer
Postat av: Emma

tur moster erika kom till undsättning då så emma slapp vara hemma ensam :)

2011-06-25 @ 00:00:13
URL: http://emmasfotografi.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0