Häst är terapi för hjärtat


Naomi har varit en riktig pärla idag. Ja, mestadels iaf. Trodde hon skulle vara trött idag efter att ha varit ute på lång körtur igår, men hon var tvärtom ovanligt pigg. Sötnöt.

Är fortfarande lite sur över att de har "spärrat" stigen ner till Lögdösjön, jag vill ju rida ner till den mysiga lilla slingan där nere... Suck. Men man kan inte få allt antar jag. Red istället bort mot Lögdö Bruk. Inte riktigt hela vägen dit, men nästan. Red förbi (eller ja, försökte) ett träd som jag antar stormat sönder, och det var ju oerhört läskigt att se om man är häst. Men efter en stunds övertalning så gick det bra att gå förbi. Sen var det lugna gatan.

Väl tillbaka på gården så duschade jag av hästaskrutten lite, inte för att vi egentligen gjort nåt direkt ansträngande, men det är väl svettigt att vara svart häst i solljus. Sen släppte jag ut henne i hagen, och passade på att fota lite med... De har fått två nya hag-kompisar, en quarter (tyckte jag P-O sa iaf) och en arab. Ruggigt söta små hästar.

Nå värst avancerade bilder blev det inte, jag är ju som sagt ingen mästerfotograf. Men det är roligt ändå. Har ju blivit en del fotande sedan jag lånade kameran, och det är roligt att ha annat än mobilbilder. Tror knappt jag tagit nån mobilbild sen jag lånade den faktiskt. Om inte annat så är de lätträknade...

Annars då...

Njaäe, jag har inte så mkt att säga för tillfället faktiskt. Jag har inte så mkt jag vill säga.

Funderar på att göra en storstädning av lägenheten, känns som att det verkligen är hög tid för det. Speciellt om jag kanske får besök nån dag framöver igen. Nej, ingenting bestämt nu heller, men det är väl bättre att vara beredd på besök än att det ser ut som kriget (som det gör nu) och måsta panikstäda när den dagen kommer. Oavsett vem det är som kommer på besök. Är ju fler än en person som jag vill ha hit lixom... Men men, det kan man ju drömma vidare om. Hum hum.

Dags att avsluta flumbloggandet.
Naomi är vacker.
Hästbilder kommer under kvällen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0