Bättre sent än aldrig!

Jag vet, det har varit klent med bloggande på sista tiden. Sedan jag fick till det med länkarna till mitt hemside-projekt så har jag ägnat väldigt stor tid till den. Inte speciellt långt kvar nu faktiskt, åtminstone inte av den svenska delen, har tänkt översätta den till engelska med. Tror att det kan vara en bra idé.

Annars då? Ptja, i söndags var det alltså födelsedagsfirande hos moster Eva. Det var mycket mycket trevligt! Vi blev bjudna på smarrigt fika och fick träffa familjens nya medlem Nelly, en liten Ragdoll-kisse på 14 veckor. Denna lilla sötsak somnade på min arm, så där satt jag med en avdomnad, lealös katt i famnen i säkert gott nån timme. Som en extra bonus så fick jag veta att de ska sälja några av sina möbler, en bokhylla, en "tv-bänk" (i min värld kommer det att vara en tv-bänk åtminstone) och ett vitrinskåp, och jag får det! I alla fall bokhyllan och "tv-bänken". Underbart! Nu kan jag slänga ut den där fula budget-ikea-bokhyllan som jag köpte för typ 150 kr i jönköping. Den har fyllt sin funktion, men särskillt vacker är den inte.

Måndag morgon, och så vidare
Andreas ringde vid 9-9:30-tiden och undrade om jag ville sällskapa medans han felsökte sin bil. Aldrig fel med trevligt sällskap, så jag tog mig ur sängen och började klä på mig. Hann dock inte särskillt långt innan han kom in, felet var att däcken inte satt fast ordentligt och det var ju snabbt åtgärdat. Vi låg i sängen och halvsov ett tag, sedan åkte vi in till birsta eftersom han skulle kolla lite på nån cykel. Efter det blev det en sväng till härnösand så han fick sina arbetskläder, och då passade vi även på att äta mat. God mat blev det! Nån "gegga" som han komponerat ihop själv med korv, champinjoner, lök, krossade tomater, tacokrydda och en hel del andra kryddor. Och makaroner till det. Ruggigt gott! Framåt eftermiddagen så vart det destination 060 igen, släppte av honom på hans jobb och la själv beslag på das bil.

Jag gjorde väl egentligen ingenting speciellt igår heller. Jag fortsatte jomla med hemsidan, vilket gick bra framåt, kollade på Big Brother, tog mig en åktur i finbilen, och sen var det väl inte mycket mer med det. Vid 5-tiden på morgonen hämtade jag Andreas på jobbet och sedan åkte vi upp till honom och sov där.

Idag har det inte heller blivit så mkt gjort. Vi har sovit, kollat på tv, ätit mat. Typ så. Och sen timrå igen då. Även idag har jag adopterat bilen, och då tänkte jag att jag som tack skulle göra en liten god gärning. Men det kommer i nästa inlägg lite senare ikväll. Nu ska jag kolla klart på Bambi (ja det är sant!) och äta en panpizza.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0