Det går trögt nu...

Jag har verkligen ont om blogg-motivation för tillfället. Jag har kommit av mig lite. Kan ha att göra med att jag knappt varit hemma något den här veckan (känns det som iaf, fast jag har ju inte varit borta mycket... tror jag!).

Idag har jag egentligen inte gjort så mycket. Inte på den första halvan av dan, åtminstone. Blev hämtad vid 5-tiden imorse och det blev avfärd norrut. Väl framme så blev det lite frukost samtidigt som vi började kolla på Jakten på röd oktober. Jag var dock skittrött, så jag la mig ganska direkt efter att jag hade ätit klart. Somnade nog rätt snabbt med faktiskt. Småvaknade under förmiddagen, men klev inte upp förrän kl 13. Gjorde mig klar och begav mig till vårdcentralen, hade faktiskt ett oväntat bra samtal med psykologen. Kan nog kanske vara vettigt detta. Jag hoppas det iaf.

Gick tillbaka "hem" efteråt. La mig i sängen och kollade på tv, kunde dock inte byta kanal eftersom den som hade slagit på tv:n (inte jag) även hade lagt beslag på fjärrkontrollen och sedan somnat. Jag ville inte väcka denna person, så jag gillade läget. Dessutom är Discovery HD Showcase en bra kanal, och lämpligt nog så började precis Mythbusters. Perfekt. När klockan blev 16 så knuffade jag lite på den som sov eftersom jag misstänkte att det började dra ihop sig till arbete. And I was right. Lite allmänt stök och några kramar senare, sedan gav han sig iväg. Själv var jag kvar och väntade på transporten vidare norrut.

Joanna dök upp en runt 16:30 och en liten stund senare satt jag som chaufför i den fina modo-saaben med destination Övik. Kvällen blev finemang, bra platser, det var rolig hockey att kolla på, om än något stressat och stundvis huvudet-under-armen-hockey, men slutet gott - allting gott. Det blev seger (mot Örebro) med 6-3. Gött mos. Nu ska vi bara vinna resten med, sen blir det elitseriespel igen nästa år (HOPPAS! Annars dör jag lite). Även hemfärden gick bra och nu är jag alltså hemma. Och skriver ett långt inlägg trots bloggtorka. Men det är väl det som är tråkigt, när jag har bloggtorka så blir det mest bara dagsredovisningar. Och jag lever faktiskt inte ett jättespännande liv, tro det eller ej.

Jag har ätit mat. Pasta kryddad med vitlökspeppar, med vitlökssås och vitlöksbröd. Vitlök, vitlök, vitlök. Jag skulle kunna döda en vampyr på flera mils avstånd. Men det bjuder jag på.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0