Erika och avloppet.

Det var ju så här att jag sov hos Andreas natten mot torsdag. Han jobbade, så jag hade plejset för mig själv. Som omväxling så sov jag dock knappt ngt (more irony to the people!). Någonstans där på nattkröken så pratade vi i telefon, och jag konstaterade (efter att ha duschat tidigare på kvällen) att det var rejält stopp i hans avlopp. Nästa konstaterande kom från honom: "Lös problemet". Det är hans lösning på det mesta när jag hittar problem (jag är bra på att hitta problem). Han berättade vart man kunde tänkas hitta kaustiksoda (visst heter det så?) och hans co-driver för natten gav mig en handlingsplan. Sagt och gjort.

För det första så tog det nästan 2-3 timmar innan jag ens hittade det sketna medlet. Gömt bakom några färgburkar?! Jo men det är ju fullkompligt logiskt att det är där man gömmer sånt. Klockan var alltså omkring 3 när jag satte igång med avloppsrensningen. Med en plastpåse på näven (aldrig att jag gräver i nåt avlopp utan handske eller liknande!) så plockade jag bort ett mindre lass hår (okej, ett par hårstrån är nog mina... hrm) och sen skulle medlet ner i hålet. Medel ner, vatten på, bubbel, fräs och frät. Jag kollade lite på tv under den halvtimme då medlet skulle verka (who knew att det gick naturfilmer på nätterna? HAHAHA!) och sedan var det dags mer vatten.

Ni som är insatta i hur det fungerar med avloppsrensning, ni vet att vattnet nu borde rinna ut relativt ohindrat. Inte när Erika varit i farten. Det blev mer stopp än innan!? Jävla fans skit. Här försöker man gör en (något påtvingad) god gärning och så blir det värre än innan?! Jävla skit.

(Det hela löste sig senare på torsdagen då the lägenhetsinnehavare himself tog sig an avloppet och drog ut en stor hårtuss ur röret. Och han verkade inte speciellt upprörd över att jag hade misslyckats med uppdraget heller. Jag fick en kram och ett tack för ett gott försök, inget spöstraff till Näsberg med andra ord! Awesome!)

För att ni ska få en bild av hur nöjd jag var med mig själv så har jag skapat ett självporträtt. Ser ni vad smal och fin jag är? Höhö. Och med Paint kan alla bli en konstnär!



Kommentarer
Postat av: Mor

Bra försök tycker jag (jag vill egentligen inte ens läsa om det här, har avloppsfobi... ;) ) Urk!!

2011-03-04 @ 12:36:01
Postat av: Emma

En annan gräver ju i avlopp flera ggr i veckan ;) Oftast behöver man inte kaustiksoda utan bara ta upp hårbollen som bildas där. Men sitter det långt ner i röret är det ju svårt. Tur man har vaktmästare till sånt hehe. Om duschslangen når ner kan man köra in den och tokspola

2011-03-04 @ 15:10:40
URL: http://emmasform.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0