Ibland undrar jag...

Jag bloggar för min egen skull. Jag ordbajsar, jag vädrar tankar, jag sorterar tankar, jag försöker få rätsida på saker och ting. Och jag ordbajsar. Det blir en himla massa ordbajs faktiskt. Så jag förstår att jag inte lockar till ett engagemang hos mina läsare. Det är en ego-blogg, punkt och slut.

Men ibland undrar jag vad jag skulle "behöva" skriva om för att uppmuntra er att kommentera till exempel? För let's face it, det är kul med kommentarer, och det motiverar en att blogga mer. Eller om andra saker. Man får inspiration. Tycker ändå jag verkar ha en stadig "massa" som läser min blogg, så då tycker jag att det är konstigt att 95% av dessa väljer att vara anonyma och aldrig posta en kommentar. Eller så är det 5 personer som läser från en himla massa olika datorer.

Samtidigt ska jag inte säga så mycket, jag är också sjukt dålig på att kommentera andras bloggar. Men det beror mycket på vad det är för blogg med. Jag följer mest bara personliga bloggar, och då blir det ju att man kommenterar om det är nåt man chockas av, eller om det är något man själv har erfarenhet av, eller kan bidra med kunskap om. Temabloggar har aldrig riktigt varit min grej. Nån enstaka hästblogg då möjligtvis.

Poängen? Jag vill veta vilka ni är! (Och jag vill ha kommentarer). Men allra helst vill jag veta vilka ni är. Jag är ju nyfiken!

Nu ska jag återgå till American Idol, sedan blir det Criminal Minds, och sedan Big Brother. Vad vore livet utan TV? :P

Kommentarer
Postat av: Joanna

Kanske en chock men jag läser!!;)

Halvdålig att kommentera dock

2011-03-31 @ 21:12:11
Postat av: Emma

Jag brukar läsa ibland så jag lämnar ett spår här då ;)

2011-03-31 @ 21:17:55
URL: http://www.emmadeckmar.se
Postat av: Anonym

Sen FB kom är det nästan aldrig ngn som kommenterar min blogg heller.

2011-03-31 @ 21:18:26
Postat av: Kamilla

Sen FB kom är det nästan aldrig ngn som kommenterar i min blogg.

2011-03-31 @ 21:19:40
Postat av: Kamilla

Men vad fan. Den här bloggen jävlas med mig.

2011-03-31 @ 21:20:07
Postat av: Anonym

Testing Testing

2011-03-31 @ 21:51:37
Postat av: Anne

Hej hej. Tittar förbi ibland, lite långt å hälsa på personligen lixom. Kul blogg. Gillar ordbajsning!

2011-03-31 @ 21:54:36
Postat av: Anne

Men störda mobil!!

2011-03-31 @ 21:55:56
Postat av: Emma

Ja jag läser ju.. OCH kommenterar faktiskt ganska ofta :P

2011-04-01 @ 15:09:40
URL: http://emmasform.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0