Projekt klösmöbel, trouble edition

Jag har ett projekt. Som jag tidigare nämnt så har jag hämtat en klösmöbel storlek golv-till-tak från min syster. Hon har inte tänkt använda den, så då adopterade jag den. However, det uppstod ett problem när nämnda möbel skulle byggas ihop. I änden på varje "trådbeklädd stolpe" så finns det som en svart platta. Vissa med skruvar i. Dessa plattor är väldigt viktiga för att man ska skruva ihop hela möbeln, och problemet uppstår när majoriteten av dessa plattor är allt från lite till väldigt trasiga, till helt och hållet borta.

 

Katterna verkar rätt nöjda med den lilla biten som hittills blivit byggd, men faktum är att den egentligen inte heller sitter ihop som den ska. Det innebär, att "lite" felbelastning (nu vet jag iofs inte hur mkt som krävs, men helt stabil är den ju inte) kan få den att braka sönder. Det är totalt sett ganska många bitar som ska pusslas ihop, och det är inte möjligt som delarna ser ut nu - trasiga.

 

Men: Nu ligger det till som så här, att jag har en god vän, som är händig och full av idéer. Han har klurat ut en "back-up-plan", så med hjälp av prylar, mojänger, grejer och lite annat, så ska det nog gå att få ordning på skutan. Problemet är att jag inte till 100% förstår hur detta ska gå till. Jag har grejerna hemma, och jag har stirrat mig blind på skiten utan att riktigt få ihop det. Jag skulle behöva en skriftlig instruktion till hur det ska bli. Men men, det kanske klarnar när vi börjar jobba på projektet på allvar.

 

 

Som sagt, katterna är rätt nöjda även när all bråte ligger i en hög, men jag tror att de kommer bli ännu mer nöjda när bråten kommer upp på höjden, så att de kan klättra och klösa så mycket de vill. Eller tror, förresten, jag är riktigt riktigt övertygad om att de kommer gilla det ordentligt mycket. Mina små odjur... <3

 

... Vart är bruksanvisningen nu då? Verktyg, måste man verkligen ha sånna? Kan man inte tugga sönder de där plattorna? Eller bryta av dem? Ni vet väl att jag är Hulken? Jag vill veta hur det ska bli och vara... och jag vill få till det! NU!

Tålamod? Nope, aldrig hört talas om det. Låter tråkigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0