Säg något som hjälper istället!

Mötet med jobbet är avklarat. Och som jag misstänkte så fick jag sparken. Både från CH och från SC. Arbetsbrist, kallas det för, och eftersom CH inte kan erbjuda mig jobb, så kan inte heller SC behålla mig. Och då kommer nästa fråga: Hur går det ihop med "arbetsbrist", och det faktum att CH sedan den 2 mars har en annons ute på ams.se där de söker personal till supporten?

Nej, du behöver inte fråga om jag är med i facket. För svaret är nej. Och jag behöver inte heller någon föreläsning om hur korkad jag är som inte gått med, tro mig, jag är mer än medveten om hur dum jag är. Eller varit. Att man lärt sig till nästa gång är en klen tröst, men det hjälper inte med kommentarer som "Om du hade varit med i facket så...". JAG VET! Jag tar hellre emot förslag på saker jag kan göra som icke-fackansluten. Om jag nu ens ska göra nåt.

Det som jag vet att jag ska göra, det är att skriva jordens bästa arbetsansökning och ge 500% för att få jobbet på Mittsvenska i Sollefteå. Okej, jag vill egentligen inte jobba i sollefteå, men jobbet i sig känns som skapat för mig. Så varför inte?

Kommentarer
Postat av: Joanna

Kanske går att anmäla till arbetsdomstolen. Vet dock inte om det är förenat med några kostnader för sig :/

2011-03-08 @ 18:49:21
Postat av: Magnus

Det är tråkigt o höra detta, hörru. Och denna långa fråga om facket hit och dit är ännu tråkigare. Det är ju inte minst sen Alliansen höjde avgifter hit och dit för a-kassa och inte minst facket då som allt det där gått mer o mer åt helvete. Dom skapar ju ett läge där arbetsgivaren får mer och mer makt (som snart landar på 100%) där dom kan behandla anställda hur fan dom vill. För den lilla människan har inte så mkt att sätta emot.



Maud tycker ju detta är skitbra. Det ska vara en "flexibel" och "rörlig" arbetsmarknad och inte vara så "krångligt" att säga upp folk... Visst, då går allt ytterligare ett steg åt helvete.



Arbetsmarknaden är verkligen åt helvetica (times new roman?!!) och vad görs? I brist på just vettiga anställningar och jobb-annonser överhuvudtaget så slänger man igång massa arbetscoacher???... Precis som att det är dom arbetssökande det är fel på... Suck!

2011-03-09 @ 13:31:22
URL: http://www.lavaengine.net
Postat av: Emma

Kan dock meddela att facken faktiskt sänkt sina avgifter :P

2011-03-09 @ 15:06:36
URL: http://emmasform.blogspot.com
Postat av: Erika

Fast jag var inte med i facket innan alliansen kom till makten heller, så det är väl inte direkt nån anledning för mig att inte vara med.

2011-03-11 @ 17:34:38
URL: http://aliva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0