Inga bilder, men massa text

Det är bildlösa inlägg från Jönköpingshållet, men ni överlever nog. Jag orkar ärligt talat inte hålla på och böka med det. Sladden till kameran finns ju med, men äh, det får bli när jag kommer hem istället. Så värst avancerade bilder har jag inte tagit heller, lite smått och gott från gården (men inte på en enda häst, tro det eller ej), när "Folkfest" spelade i Rådhusparken, på diverse upptåg som skett på och kring marknaden inne i stan. Men det kanske kommer mer?

Idag har varit en bra dag. Den inleddes med över en timmes sms-ande (vad bra det är med gratis sms...) och sen tog jag mig ner till stallet lagomt innan Ninnie åkte hem. Vi konstaterade att hon skulle raggar-duscha när hon kom hem och sen skulle vi mötas upp i staden.

Så, jag gick upp på Kullen, bytte om, kastade i mig ett snabbt mellanmål och började sedan promenera ner mot busshållplatsen som ligger någon km härifrån (mitt sinne för avstånd kan dock ifrågasättas, jag har ingen aning om hur långt det är egentligen). Ja, jag missade ju dessutom bussen. Med typ 3 minuters marginal. Sånt känns ju alltid bra...?? Så, istället för att vänta 30 minuter på nästa buss så gick jag vidare ner till Huskvarna. Precis när jag kommer till esplanaden, går över vägen vid Rosenhälsan (tror det heter så), då ser jag jävla Gränna-bussen (som Ninnie satt i) åka iväg. Grattis till att jag missar två bussar. Som tur var så skulle 1:an komma strax efter, så den åkte jag med in till stan.

Dagen på staden spenderades med underbara vännerna Ninnie och Jessica (deras gemensamma blogg HÄR). Gick runt i butiker, pratade massa, åt lite på McD och fikade senare på Claras i kombination med ännu mer prat. Riktigt skoj må jag säga! Tack för en fin dag älskade damer.

Vet inte riktigt vad klockan var när vi lämnade staden, men vi konstaterade iaf att det smidigaste i mitt fall var att ta samma väg tillbaka som jag kom, iställt för att vänta på Tenhultsbussen som jag brukar göra. Den skulle nämligen inte gå förrän 1,5 timme senare. Så, jag åkte 1:an till Hva, promenerade till ICA Supermarket, handlade schampo (som jag hade glömt att packa ner) och betalade. Det var dock hiskeligt lång kö inne på ICA, I shit you not, så när jag kom ut genom dörrarna - vad tror ni jag ser? Jo, min buss åker förbi ute på vägen. Tredje gången gillt. Orkade inte stanna och vänta på nästa buss den här gången heller, så jag tog mig en promenad upp till Vissmålen.

Och betoningen ligger verkligen på UPP till vissmålen, för det är fanimig uppförsbacke HELA VÄGEN dit. Pust. Så, pluspoäng till mig som (enligt eniro) vandrat ungefär 7km idag (plus småknatandet inne i stan) varav typ 2 km i direkt uppförsbacke.

Jag kan ju säga att jag är lite trött i fötterna nu....

Men det är ju en bra uppvärmning, för imorn gott folk...

IMORN SKA JAG TILL ULLARED!

Yaaaaay!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0