Vi tänker ju bara på sex vi två...!

Det här blev ju faktiskt det bästa dygnet på bra länge. Vad var det att vara nervös för egentligen?

Mötte upp Andreas på Schenker som vanligt. Satt och häckade i lastbilen medans han lastade och sen bar det iväg. Natten gick fint, Andreas var trött men jag var oförskämt pigg faktiskt. Vi hann med att prata en hel del, jag fick spela Angry Birds (sällan jag är beroende av det...!), jag fick stänga lite dörrar på släpet (gud så duktig jag är) och leka administrativt proffs med handdatorn o lite sånt smått och gott.

Två roliga saker:
1. Andreas satt och skrev sms till donnan sin. Skulle skriva typ ingen eller ingenting eller nåt i den stilen, men istället för att trycka tangenten för N, så tröck han för (JKL), och vad får han då för förslag av sin T9? Jo, Igelkottstaktik. What the fuck?! Igelkott hade jag väl kunnat förstå, men igelkottstaktik?? Totaly insane. Andreas satt och tokskrattade, fullt förståeligt :P

2. Andreas fick ett sms av ovannämnda "kamrat", någon slags matte-ekvation som vi skulle prova. Man skulle tänka på ett tal, lägga till, multiplicera, divdera, dra ifrån, osv. Poängen var att svaret på ekvationen alltid blev 1 mer än det tal man hade tänkt på. Andreas frågade vilken siffra jag hade fått som resultat, och jag svarade sju. Han gapskrattade: "Jaha, tänkte du också på sex?" Vi hade alltså, helt utan någon slags konversation med varandra, båda valt siffran sex. Vad säger det om oss egentligen... ;)

Annars då?
Jo, sov ju hos Andreas dock. Somnade tydligen rätt snabbt efter att jag hade lagt mig, där vi sex-snåret (sex igen?), och sov (enligt mina mått) rätt bra. Klev upp strax efter 12 och drygt en timme senare tvingade jag upp Andreas med. Nåja, så gott man nu kan tvinga en vuxen karl som maskar sig bara för att jävlas... :P

Hur som helst så fick jag alltså sällskap till psykologen. Jag hade väl någonstans i mitt huvud föreställt mig, och räknat med, att vi skulle sitta bredvid varandra, fast det gjorde vi inte. Vi satt mittemot varandra, och psykologen satt "mellan" oss. (Tänk trekantsfigur). Men det gick bra iaf. Kändes väl som att det mest var Andreas och psyk som pratade, och jag svarade på tilltal. Inte mig emot. Andreas var världens bästa, berättade saker som jag tänkt och tyckt men kanske inte vågat säga, och jag tror att psyk fick en lite bättre bild av mig än vad han haft tidigare. Så det var nyttigt. För fler än mig, hoppas jag.

Sen blev det väl inte så himla mkt mer. Vi åkte och köpte mat efteråt, det blev varsin "rulle", kebab åt herrn och kyckling åt mig. Gott, det var längesen jag åt sånt. Sen att jag bara orkade typ en tredjedel spelar ju inte så stor roll, nu har jag ju matlåda ett par dagar framöver ;P

Jo, jag fick ju slå in paket med! Andreas kollega krockade med en grävling för ett tag sedan, så han beställde en liten present och en "extragrej" som jag fick äran att pyssla med och slå in. I like! Skitkul att slå in paket ju. Jag ska visa "extragrejen" nån dag framöver. Hon läser garanterat inte min blogg, men dumt att chansa... haha. Hur som helst, jag fick slå in lite paket, och jag fick använda min "strimla-sönder-presentsnöre-grej" med. Alltid nåt.



Hemkommen, hemma hos mina två håriga dårar. Just nu springer den ena runt och jagar en "hatt" till en vattenflaska, och den andra har placerat sig på wii fit-brädan och tittar på sin bror. Idioter... haha.

Aja, strax dags för Big Brother, så jag ska väl ta och avrunda här. Återkommer senare, kanske. Ingen vet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0