Du ska kunna ligga naken och skreva - och ett nej är fortfarande ett nej

Det är skillnad på ha en kuk å va en kuk
Och jag är beredd och gå i döden för din rätt
Och döda mig om jag inte har rätt
[Maskinen - Krossa alla fönster]

Jag fick skrivkramp. Jag hade tänkte skriva nåt jävligt smart och genomtänkt om hur det ska vara helt okej att gå naken precis vart som helst, utan att behöva bli tafsad eller påhoppad av nån kåt karl med stånd.

Jo, det jag tänkte på var den där fantastiska "ursäkten": "Jag kunde inte låta bli". Nähä. Okej. Ungefär som att en överkåt tjej skulle ta och bestiga växelspaken i bilen bara för att få känna sig lite uppfylld. "Jag kunde inte låta bli". Ehh, nej.

Jag vet att det finns kvinnor som våldtar med, så ignorera vinklingen. Men gissa vad som är vanligast? Utan någon vetenskaplig undersökning till grund så skulle min gissning vara att det vanligaste är karlar idioter som hoppar på kvinnor. Sen om det är överfallsvåldtäkter eller i hemmet tänker jag inte ge mig in på, för det är inte det som är poängen. Poängen är att du ska kunna ligga och skreva inför X antal personer, och ändå ha rätt att säga nej när det slutar kännas bra. Och ditt nej ska respekteras. Utan diskussion. För ett nej är ett nej, det är dags att ni fattar det alla sneknullade as där ute.

Det var bara det ja ville ha sagt.
Nu ska jag duscha och göra mig klar för nattens lastbilsfärd med finevän ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0