Förändringar på humörkurvan

Ja, man kan säga att det var en halvdryg förmiddag. Sånna där som jag, varesig jag vill eller inte, har ibland. Mådde iofs piss inatt med, så det var väl helt enkelt en fortsättning på det. Good times, alltså. Låg i sängen skamligt länge och bara låg, tänker inte ens säga hur länge.. haha.

Åkte och hämtade syrran vid 17-tiden. Vi sprang på stan en snabb sväng och sedan bar det iväg till pappa för att fira lite födelsedag. Vi fick hembakat tunnbröd, banantårta och nån slags bull-längt. Gott var det iaf, och trevligt med för den sakens skull. Evelin hade på sig den sötaste lilla klänningen som hon fick av mig i våras, ett av mina fantastiska Ullared-fynd. Nöjd moster, fin systerdotter.

Nu ikväll har jag ägnat mig lite åt lägenhetsstädning. Eller ja, jag började ju inte förrän vid 21-tiden, så det fick bli relativt stillsamt. Dammsugningen får vänta tills imorn så jag inte stör grannarna mer än nödvändigt. Även om det vore rätt åt vissa av dem...

Anyway. När jag ändå var igång så tjuvstartade jag julpyntandet lite med. Kunde inte riktigt låta bli. Bytte ut lampskärmarna i vardagsrummet till stjärnor "på fot" istället, vart riktigt mysigt. Sedan satte jag upp den gamla klassiska julstjärnan i köksfönstret, men jag borde kanske ha kollat om lampan funkade innan jag hängde upp den... Klantröv. Får byta den imorn. Sedan satte jag även upp "gran-ljusslingan" på balkongräcket. Det här är lite "har ni hört den förut" över det här, men minns ni att jag skrev att jag borde ha kollat om lampan till julstjärnan funkade innan jag hängde upp den? Well, jag borde ha gjort samma sak med ljusslingan. Den funkar bara på en liten del, det såg lite fånigt ut så jag släckte den helt. Fan. Den är ju mysig... :(

Det bästa med dagen måste ju ändå ha varit att jag hittade "min" puma-parfym på ICA Maxi för bara 59 kronor! Jag höll på att smälla av. Visserligen en mindre "förpackning" än den jag köpte senast, men den kostade ju drygt 300 kronor så det här var ju ändå ett fynd. Hallelulja för ICA's rabattcheckar säger jag.. ;)

Sen är ju förstås även en fin grej när man får trevliga mail... :) OCH att modo vinner! Good shit.

Nu är det bara full fart mot helgen iaf. Imorn blir det filmkväll med trevligt sällskap. På fredagmorgon kommer finevän förbi efter jobbet för att sova ett par timmar innan det blir dags för nästa jobb. På fredagkväll beger jag mig till Joanna o Mange och kollar på hockeyn där. Och på lördag åker vi till stockholm för Globen Horseshow! Värsta bra veckoslutet alltså... ♥

Kommentarer
Postat av: Joanna

Ska vi köpa något att äta till middag på fredagen?

2011-11-24 @ 10:32:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0