Förbannade felknullade datorjävel.

Ursäkta franskan i rubriken. Jag är bara så sjukt less på min dator. Jag vet att jag gnäller om detta på regelbunden basis, men jag har ju inte lyckats åtgärda problemet. Jag har provat lite smått och gott. Utan framgång. Det känns som att enda alternativet som finns kvar är att formatera om den, men jag är rätt oskillad på den fronten så länge jag inte har nån sån där smidig recovery-skiva. Jag har dessutom ingenstans att göra av allt jag har sparat på datorn, så hur löser man det på bästa sätt?

Fast jag har ju även hört talas om att man kan formatera (?) bara en del av datorn om den redan är uppdelad på nåt vis, och jag TROR (observera tror, hur vet man?) att min är det. Hur gör man i så fall?

Ursäkta att det blivit så många inlägg nu på eftermiddagen, inte så många vettiga dock. Men det får ni stå ut med. Jag tvingar ju trots allt ingen att läsa. Nu har jag kollat på en film. Nu fryser jag (det gjorde jag iofs förut med). Lika kramsjuk som tidigare, och inte blir det bättre av att kolla på bröderna bus som har tryckt ihop sig i samma "korg" på stora klösmöbeln där de ligger och är mysiga med varandra.

Vill inte riktigt gå och lägga mig än heller, för om knappt en timme är det sändningar från Globen på SVT24 och det skulle ju vara roligt att se. Vilket innebär att jag rimligtvis inte kommer "kunna" sova förrän om typ två timmar. Fast då somnar man förhoppningsvis snabbt istället. Finns det nåt värre än att ligga och vrida sig utan att kunna somna? Jag får hitta på nåt att roa mig med helt enkelt...!

Kommentarer
Postat av: Kamilla

Jag är inget formateringsproffs, men om du har flera partitioner på din dator räcker det ju att formatera C: och låta den/de andra förbli oformaterad/e. Det enda man behöver är en fungerande Win-skiva.



Om du TROR att du har partitioner på hårddisken så kolla om du har mer än C:. =)

2011-11-28 @ 22:37:03
Postat av: Chris

Instämmer i vad kamilla skriver med ett tillägg , räkna bort eventuella DVD/CD-brännare i listan dock ..dessa har benämning D: eller E: . jag har tillgång själv till helt lagliga operativsystem från Microsoft via jobbet inkl licenser , du behöver dock ha programmet Nero ( för att bränna ut DVD) då Windows ligger som en sk .iso fil ( källfil ) . Om du är intresserad så säg bara till .

2011-11-29 @ 15:42:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0