När är det okej att börja julpynta?

Satt och klickade runt på FB förut och såg (eftersom FB och Spruttifaj numer så gott som alltid är sammankopplade) att en bekant lyssnade på en jul-spellista, där en av låtarna var en av mina favoritlåtar när jag var yngre. Han och låten ska dock få bli namnlösa for now... :P

Hur som helst så blev jag så sjuuuuuuukt sugen på att börja julpynta. Nu har inte jag så himla mkt grejer att pynta med, men typ att byta gardiner, sätta upp stjärnorna, lägga på nån duk och så den där "gran-ljus-grejen" som jag brukar ha på balkongräcket. Det är ju inte som att jag tänkt sätta upp en gran tex. (Jag vill fortfarande kunna ha julgran, men jag vet fortfarande inte hur katterna skulle bete sig med en sån stor "klösmöbel" här hemma).

Men jag menar, jag har inte ens börjat med julkorten än. Och det brukar jag ju vara tidig med. Är det då försvarbart att börja pynta? Det är ju inte ens december än, för den delen.

Men ni kan väl säga till när jag kan få börja julpynta, bara så jag vet.


Kommentarer
Postat av: Joanna

Är ju första advent nästa helg :)

2011-11-18 @ 18:10:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0