Våga stå för era åsikter för fan!

Ibland blir jag arg. Eller inte arg riktigt kanske, men irriterad. Och rejält sådan med. Oftast håller jag dock tyst om det hela, för jag är inte den konfronterande typen. Men någonting som kan göra mig totalt knäpp är hur anonyma idioter kastar skit på varandra på internet. Jag fattar verkligen inte poängen.

Alltså: Jag förstår att det är mkt lättare att säga att någon är dum i huvudet genom att vara anonym bakom en datorskärm jämfört med att gå fram till densamma och säga det face-to-face, men allvarligt talat - hur mogen är man om man gör så då?

Jag såg den här kommentaren hos tlop.se idag, när en av Matildorna gjort ett videoinlägg där hon berättar om hur ont det kan göra att få elaka kommentarer och påhopp:



"Som vanligt skriver Yezzcorner en bok om saken, utnämnd till årets rövslickare.

Tror du att vi ska få mer empati för dig för att du säger att du varit självmordsbenägen, du är ju så stark och du tar inte åt dig säger du varför snackar du då om att du skulle kunna ta livet av dig om det gickför långt? Tål du inte att höra vad vi tycker, stäng ner bloggfan, du är ändå ett sådant grovt irritationsmoment så det skulle vara så skönt.

Du är illa omtalad just för din blogg, det har bara förstärkt den negativa verklighetsbild som finns av dig.
Att du är illa omtyckt, av så många, ligger inte alls hos dig, någon del?
Tycker jag är lustigt att du tror det.

Wanda är ju halt Matilda, titta på dina egna filmer!!! Om du säger nej så OK, det får stå för dig då. Jag hade aldrig låtit det där rörelsemönstret passera om jag hade en sådan häst. Men du vill ju tävla :) (sjukt)
Nej, din hästhållning ger jag inte en spänn för, inte dina lögner heller.
Du utger dig för att vara något du inte är vilket bara är patetiskt.
Hoppas du någongång faktiskt får svart på vitt varför vi tycker som vi gör för du verkar ju hyfsat trög i huvudet.

Dina föräldrar kan ju fortsätta mata dig med pengar och du kan ha din lilla fasad, får se hur länge den håller i verkliga livet!(och får se hur länge din häst håller)"



 



Självklart från en anonym person som helt enkelt kallar sig ".." .

För det första: tlop är en stor blogg med många läsare. Hur farligt är det att skriva sitt namn då? Om jag skriver en kommentar, signerar det med Erika och kanske undviker min bloggadress, då ser jag det fortfarande som en mer seriös kommentar än från någon som kallar sig ".." , och dessutom, hur stor är chansen/risken att bloggägaren i så fall vet vem jag är baserat på bara ett förnamn? Och om man nu har sånna starka åsikter som denna ".." verkar ha, varför kan då inte h*n stå för sina åsikter? Jävligt fegt att häva ur sig en massa "skit" och sedan inte kunna stå för det.

Jag blir galen.

Halvt ämnesbyte men ändå inte.

Sen kan jag bli totalt jävla rabiat galen på folk som inte kan föra en diskussion utan att gå till personangrepp. Är det så svårt att skilja på sak och person? Eller att undvika intelligensbefriade "Du är ju bara ett jävla troll!"-inlägg så fort man får slut på somewhat vettiga argument? Hur svårt kan det vara, egentligen. Har du en åsikt som du vill framföra, våga stå för den. Och om någon har en annan åsikt än dig, ta diskussionen på en vettig nivå eller ge fan i att hoppa på personen bakom åsikten. Alla har rätt till en åsikt (hur korkad den än må vara i vissa fall). Det bästa man kan göra är att se till att vara någorlunda insatt i sitt ämne och sedan framföra sakliga vettiga argument.

Jag har sällan sakliga, vettiga argument, och därför ger jag mig sällan in i en diskussion. Men när jag väl har en åsikt så bestämmer jag mig för hur viktigt det är för mig att framföra den, och om jag fortfarande känner att jag vill lufta min åsikt, då försöker jag att göra det på ett vettigt och vuxet sätt, och jag vågar dessutom sätta mitt namn bakom det.

Tack, nu fick jag lufta lite agressioner... Det behövdes...
Nät-idioter...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0