Att göra sig opopulär

Om någon missat det så är jag moderator på Modohockey.se's forum. Idag har jag nog jobbat hårt för att göra mig opopulär tror jag! Jag "försvarar" forumets mest hatade (det verkar så iaf) medlem: FBK-trollet Vesku.

Jag verkar vara en av dom få som tycker att det är okej att ha helt andra åsikter än vad dom flesta modoiter har. Problemet är att oavsett vad Vesku skriver, så får han inga sakliga svar, utan svaren blir snarare:

"Troll! Sluta trolla"
"Du är bara dum och äcklig, varför finns du här?"
"Klipp dig och skaffa dig ett jobb!"
"Har du inget bättre för dig än att hänga här och trolla?"


Och andra lika meningsfulla inlägg. Totalt meningslöst, och OJ vad less jag blir. Drömmen vore att de som svarar på det sättet lär sig att hantera andras åsikter, men jag inser ju att det får stanna vid en dröm..



Och apropå hockey - snart drar elitserien igång igen! ÄNTLIGEN! Har dock lite längre till Övik än andra säsonger (förutom i våras då), men jag har ju HV71 i närheten som jag kan gå och kolla på, och så lär det nog bli! ÄNTLIGEN HOCKEY!

Kommentarer
Postat av: Emma

Du är ju moderator. Säg åt dem att skärpa sig bara eller radera deras inlägg.

2006-09-14 @ 14:33:55
URL: http://hayes.webblogg.se
Postat av: Anna

Hej! Känner du Sanna Vorela? Om du gör det, rider hon fortfarande på ridskolan i Kovland? Har ingen mejl så du kanske kan skriva svar i din blogg om du har lust? (Din blogg känns annorlunda förresten, även om jag bara läst några ggr gillar jag den, du verkar vara ärlig o öppen!)

2006-09-14 @ 15:55:30
Postat av: Erika

Svar till Anna: Jag känner inte Sanna nu, men jag red med henne för många år sedan. Är ganska övertygad om att hon inte rider på Lantliga (Kovland) nu, var länge sedan jag såg henne nu.

Trevligt att du gillar bloggen, alltid roligt att höra :-)

2006-09-14 @ 16:47:15
URL: http://aliva.blogg.se
Postat av: Elin

Ursäkta att jag lägger det här inlägget här. Du ville ju inte diskutera massa politik men jag är inte ute efter nåt svar. Den som vill får läsa... Förr sket jag i allt vad politik hette men för ett antal år sedan insåg jag hur viktigt det är. Vilket ansvar man har som väljare. Idag är jag mkt insatt i det hela. Man röstar ju inte för sin egen skull utan för barnens skull. Det är deras framtid det handlar om. Det gäller att ta reda på allt man kan om inte bara de "vanliga" partierna som knappast gjort ngt för att göra barns framtid tryggare. Tänkte på en sak bara... Tänk vad många människor som kallar Sverigedemokraterna rasister och nazister och fördomsfulla och allt vad det är...utan att ha brytt sig om att ta reda på vad SD:s parti verkligen handlar om! Folk läser tidningar som bara skriver rena lögner och går på det direkt, det är ju så bekvämt... Men vilka är det som är fördomsfulla? Joo de som dömer direkt utan att veta någonting. Alla de som så orättvist kallar SD de där hemska sakerna, de som stämmer in i det medierna påstår utan att ta reda på ngt själva. Förresten så finns det gott om invandrare som är för SD, och som är medlemmar i deras parti. Varför är de sju "vanliga" partierna så rädda för att släppa in SD i debatter mm? Varför är det så skrämmande att SD kan komma med i riksdagen det här valet? Jo för att de andra partierna, speciellt vissa höga höns är så skräckslagna att förlora sin makt. Det är det enda vissa verkar bry sig om. Vad är Sverige värt för dem? De som har folk som berättar för dem vad de ska säga för att det ska låta bra i folks öron? Nä fy skam för maktgiriga människor utan hjärta! Vissa högt uppsatta personer borde verkligen rannsaka sig själva och börja bry sig om landet. Och en sak till: vet inte folk vad det är för skillnad på en flykting och på en invandrare?

2006-09-15 @ 07:47:13
Postat av: Emma

Ja det blir långt att åka och se de röda vita gröna... en annan måste ju dra sig in i hovet/globen för att se dem... fördjävligt. Men det kan det vara värt!

2006-09-15 @ 08:00:56
URL: http://emla.weblogg.se
Postat av: Emma

Hum.. det där var ju ett konstigt inlägg. Propaganda för SD kanske.

2006-09-15 @ 12:06:55
URL: http://hayes.webblogg.se
Postat av: joanna

äntligen en seger och inte en liten sån heller=) lovar gott inför säsongen

2006-09-15 @ 13:55:14
Postat av: Helene

Eh, du Emma jag tror inte partierna går in på folks bloggar och talar för sig direkt... Får inte vanliga människor uttala sig? Har sett det där partiet i debatter senaste veckan och förstår vad Elin menar...Det har ju varit ren mobbing av de där sverigedemokraterna...

2006-09-15 @ 16:27:20
Postat av: Emma

Eh, du Helene (för att använda samma ton som du själv använder) reklam för SD är det vare sig det är privat eller inte. Mouth to mouth-metoden kallas det och den är väl använd i reklamsammangang. Därmed är det inte sagt att folk inte får säga vad de vill. Så då frågar jag dig, "Helene", Får inte JAG säga vad jag vill?

Dessutom har jag inte sagt att det var partiet själva som "går in i folks bloggar". Jag har sett liknande inlägg lite överallt på senaste tiden och skulle emellertid mycket väl kunna tänka mig att partier skulle kunna göra reklam på sådant sätt. Även om fallet inte är sådant just nu då.

Kan säga att jag fortfarande tycker det var en konstigt inlägg. Varför? Jo för att kommentaren inte hade något att göra med inlägget ovan. Samt finns längre ner i denna blogg återgiven på nästan exakt samma vis. Det är ju kanske inte konstigt att man undrar?

Nog om det! Jag ska inte använda din blogg för att debattera om massa epa-grejer ;)

2006-09-15 @ 17:23:46
URL: http://hayes.webblogg.se
Postat av: Helene

Emma, du behöver inte tända till så för det.

2006-09-15 @ 17:56:04
Postat av: Helene

:)

2006-09-15 @ 18:15:05
Postat av: Patrik

Bra sagt Elin. Det är bara så att det aldrig kommer bli någon positiv förändring med nåt så länge endast de sju nuvarande partierna sitter i riksdagen. Det behövs något nytt nu!

2006-09-16 @ 07:00:16
Postat av: Sara

Tack! Det är inte så jättesvårt att ändra layout. Jag kunde ingenting från början men efter många timmars trixande och testande så gick det :) Kanske känner du någon som kan hjälpa dig?

2006-09-16 @ 08:56:36
URL: http://sarakjellkvist.blogg.se
Postat av: Joanna

Nu har jag iaf typ bestämt mig för att jag är sosse=) testerna visar det och d känns bra..så nu är det bara för mig att sitta på lördag och hoppas på alliansen inte vinner..så du kan väl byta färg=P

2006-09-16 @ 11:15:35
Postat av: Erika

Joanna: Nej, jag kommer inte byta färg. Brunt går alltid före fux... ;-) Och blått går före rött, förhoppningsvis.. :-)

2006-09-16 @ 13:35:14
URL: http://aliva.blogg.se
Postat av: joanna

men diana röstar ju rött så då måste du också göra d

2006-09-16 @ 15:48:13
Postat av: Erika

joanna: diana röstar blått för hon vill hellre jobba för maten än att bara gå och slöa... hihi :) och sänkt skatt ger fler morötter :D fröja håller oxå med om det.

2006-09-16 @ 16:28:41
URL: http://aliva.blogg.se
Postat av: joanna

fröja vill jobba men finns det inget jobb vill hon kunna få ngn ersättning så hon ändå kan leva ett drägligt liv. Om hon vill ha utbildning eller sjukvård vill hon kunna få det även om hon inte är rik.Men så är hon ju även en omtänksam häst som bryr sig om fler än sig själv=)

2006-09-17 @ 09:48:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0