Jag söker boende

La upp en annons på blocket tidigare idag, och har redan fått två svar. Bara ett intressant dock. En tjej mailade och sa att hennes syster hade en lägenhet i Tenhult, och systern skulle flytta. Jag har fått systerns nummer, och försöker få tag på henne. Försöka duger! Det andra mailet som jag fick, det som inte är intressant, var från en kille (som heter David) som hyr ut ett rum i sin lägenhet. Han skrev bland annat: "Hyra beroende på dina tjänster [tvätta, städa etc, kom gärna med förslag =) ]" Känns lite som att jag skulle bli hushållerska.. :-) Dessutom ligger den lägenheten i Jönköping centrum (vilket hade varit trevligt i vanliga fall) men det är ju inte det jag är ute efter. Dessutom har jag redan min David, behöver inte en till.. :-)

Men jag hoppas jag får tag på den första tjejen, och att den lägenheten inte är uthyrd. Den ligger precis i centrala Tenhult. Vet dock inte hur stor den är, eller vad hyran är, men det var ju det jag tänkte ta reda på.

UPDATE, 21:58
Lägenheten i tenhult är en etta på 38m², 1:a våningen (inte markplan alltså, utan 1 tr upp) och hyran är strax under 2500kr/månad. Jag fick numret till den som är ansvarig för den lägenheten på det hyresföretaget, jag ska ringa till henne direkt imorgonbitti! Men det hade visst varit någon där och kollat på lägenheten idag, så det är väl frågan om.... Nervöst.

Kommentarer
Postat av: Eva

LYCKA TILL!!! Hoppas verkligen du får den lägenheten!!!
KRAM!

2007-06-13 @ 22:39:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0