Strictly Ballroom - De förbjudna stegen

Istället för Michael Moores fantastiska insiktsfulla verk (hehe) så blidde det en riktigt gammal dansfilm. Troligtvis den första dansfilmen som jag såg. Minns inte hur gammal jag var när jag såg den första gången, men jag har alltid gillat den. Jag tror vi hade den på VHS när jag var mindre, och jag tittade på en fler än en gång.

Jag har haft en i datorn filmsamligen ett bra tag nu, men jag vill ju helst inte kolla på film när jag sitter vid datorn. Jag blir som rastlös. Så jag har väl mer eller mindre sparat den tills dess att jag fått vga-konverteraren att funka, men jag börjar ge upp hoppet om den. Det var väl därför jag bestämde mig för att kolla på den här filmen nu ikväll istället.

Ja, för er som inte läst rubriken så handlar det alltså om Strictly Ballroom, en film från (hör och häpna) 1992. Awesome! Jag kan som vanligt inte på ett bra sätt förklara vad den handlar om. En australiensisk kille som dansar sällskapsdans, men som vill "skapa sina egna danssteg" typ. Det är lite Dirty Dancing över det hela, han får tag på en ny partner som han tränar upp, och sedan är det de två som ska tävla i nåt slags mästerskap. Ja det är mkt hit och dit och fram och tillbaka, men det är en riktigt bra film. Tycker jag. Fräna danser och snygga dansare.

My kind of movie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0