Äntligen måndag!

Det känns alltid lite sarkastiskt att skriva så, fast den här gången är jag inte en smula sarkastisk. Dels är jag ledig, skolan har lov, men dels så ska jag i eftermiddag först få besök och matsällskap av finevän, och sedan ska jag följa med densamma i lastbilen inatt. Det, mina damer och herrar, det är en bra måndag... :) ♥

Och imorn blir förresten ingen skabbig dag heller (hoppas jag), för då ska nämligen jag och Joanna bege oss upp till Övik för ett alltid lika obehagligt västernorrlandsderby, Modo - Timrå. Varför utsätter man sig för någe dylikt? Ja, det är väl för att man hoppas att rätt lag ska vinna. Så kom igen nu Modo - sopa mattan med lillebror!

Och apropå hockey så läste jag en intressant grej inatt. BadBrett på modoiter.se har skrivit ett blogginlägg angående "Rasistattacken", att "Färjestads Martin Sevc har varit stygg och uppges ha skrikit  ”din jävla zigenare” till HV 71:s Daniel Rahimi." Ett riktigt intressant blogginlägg som tar upp skillnaden och jämförbarheten (finns det ett sånt ord? Annars uppfann jag det nu) mellan glåpord, rasism, mobbning och fysiska tacklingar. Ett inlägg som jag varmt rekommenderar!


Kommentarer
Postat av: Emma

Du glömde varna!

2011-10-31 @ 12:37:10
URL: http://conetti.blogg.se/
Postat av: Erika

Men den översta delen var inte hockey och dessutom ser du ju på bilden att det har nåt med hockey att göra!

2011-10-31 @ 12:59:31
URL: http://aliva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0