Gammal?

Okej. Det börjar bli ett återkommande tema att jag säger nåt och sen känner mig tvungen att påpeka "jag ÄR inte gammal!". Jag börjar undra om det kanske helt enkelt är så att jag faktiskt ÄR gammal. Såg nyss att en av mina jönköpingsbekanta, som går i kanske första året på gymnasiet, lagt ut en bild på 7 smirnoff ice, 4 Xide, 2 bacardi breezer, två 50cl-burkar och 1 liter 13,5% rosévin, och bildtexten "all in ikv?"

Det "minst gamla" jag kan komma på att kommentera skulle i så fall vara: "Men du ska väl inte dricka allt det själv!?". Det mest gamla ska jag nog inte ens gå in på, men däremellan finns klassiker som "du är för ung" och "på min tid så...".

Hur gammal innebär det att jag blivit, på en skala från tråkig till jättegammal?

Kommentarer
Postat av: Chris

Ähh du är ju hela två år yngre än mig och ännu känner jag mig inte lastgammal :-) Dock oroar det mig litet att syrran blivit 25 nu :-) Kanske är vi båda gamla ? :-D

2011-10-21 @ 21:07:50
Postat av: Emma

Öh det låter helt sjukt mycket? Skulle personen dricka allt det själv eller?



Nog för att vi också drack där på gymnasiet.. Men delade inte vi alla på typ en kvarting... hur mycket blev det liksom, 2 svaga groggar var typ.

2011-10-22 @ 15:24:26
Postat av: Erika

Jag vet inte om hon skulle dricka allt själv, kände inte att jag ville fråga riktigt. Men jag hoppas verkligen att de var många som skulle dela!

Jo men precis, vi delade ju ofta på en flaska absolut eller liknande, ibland nån cider om nån vänlig själ orkade köpa ut mer än bara renat.

2011-10-22 @ 23:00:57
URL: http://aliva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0