Idag har varit en bra dag!

Natten däremot - not so much. Kunde verkligen inte somna igår. När klockan var nånstans runt ett så började jag istället möblera om i sovrummet. När jag kommit halvvägs så började jag tycka lite synd om grannarna, men å andra sidan har de delat ut en hel del oväsen de med, så jag tänkte "skitsamma" och fortsatte. Det blev väl inte så jättebra egentligen. Men det har fått stå kvar under dagen ändå. Skönt med lite omväxling, dessutom känns rummet så enormt mkt större nu. Fast jag vet inte om det är bra eller dåligt, haha.

Somnade sent iaf. Vaknade strax innan sju, och snart därefter fick jag sms från S som frågade om jag ville hänga med i lastbilen under dagen. Why not. Trevligt sällskap och lite sysselsättning under dagen är aldrig fel. Det blev först en tripp till Bergsjö och ett enormt ladugårdsbygge. Det var verkligen sjukt stort. Medans de ägnade sig åt lossning av diverse inredningsprylar så gick jag och kollade på djuren. De flesta djur stog lugnt och still i sin "rastfålla", men sen såg jag en som låg utanför. Jag fick lite Ferdinand-vibbar. "-Men Ferdinand, varför leker inte du med de andra små tjurarna, och stångas du med? -Jag trivs bättre här, där jag kan ha det lugnt och skönt". Fast några blommor fanns det ju inte just där och då. Det kan även hända att "Ferdinand" var en kviga och inte en tjurkalv, men nu ska vi inte vara petiga.

Den var väldigt söt iaf!

Efter det blev det lunch och sen lastning i Matfors, och färden avslutades med en besök på Tunadal. Trevlig dag med trevligt sällskap!

När jag precis kommit hem ringde Andreas och frågade om jag ville sammanstråla med honom i Birsta och äta och umgås lite. Det tackar jag ju sällan nej till så jag grejade på lite hemma och sedan åkte jag iväg. Jag berättade bland annat för honom om mitt lilla ommöbleringsprojekt och han flikade in att man inte ska ha sängen mot en yttervägg, för det är "dålig feng shui". Jag är inte insatt i Feng Shui, så åtminstone tillfälligt får det vara som det är nu.

Jag var galet trött sen när jag kom hem. Jag är inte van att kliva upp klockan sju på morgonen och sedan vara vaken hela dagen. Till slut stupade jag. Somnade sittandes framför datorn, bara sådär snabbt ni vet, men jag bestämde mig ändå för att gå och lägga mig en stund. Powernap, djävulens påfund. Jag ställde klockan så att jag bara skulle sova en timme, med vad hjälpte det? Ingenting. Jag sov i tre timmar. Duktig idiot.

Nu är jag dock trött igen, så nu ska jag gå och sova i mitt icke-feng shui-iga sovrum.
Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0