Jag är inte en Mary Kay-tjej

Jag har varit på ett sånt där "party" idag. Ni som hängt med vet ju att jag sedan tidigare är helt såld på Partylites ljuspartyn, så när Emma M frågade om jag ville följa med på ett Mary Kay-party så tänkte jag, ja va fan, det skadar väl inte att följa med. Jag hade dock redan bestämt mig för att jag inte skulle handla nåt, såvida det inte var nåt som passade både tycke, smak och framförallt EKONOMI.

Vi kom dit, fick varsin plats vid ett bord. Framför oss fanns en liten spegel och en platta med ansiktsrengöring, nån slags vanlig ansiktscreme antar jag, ögoncreme och slutligen foundation. Först fick vi prova en hand-behandling med nåt mjukgörande, sen nån slags scrub och sist handkräm. Och visst, händerna vart mjuka, men nåt extremt fantastiskt tycker jag inte att det var. Efter det fick vi prova nån slags läpp-behandling i två steg som jag inte heller tyckte var nåt märkvärdigt, vanligt cerat funkar bättre för mig. Kanske detta är bättre på sikt, men det är inget jag kommer undersöka. Sist ut var alltså den lilla ansiktsbehandlingen som vi då fick ge oss själva enligt säljarens instruktioner.

Okej. Det är säkert min hud som det är fel på, men för varje ny produkt som kletades in i ansiktet så stramade det i skinnet, stundvis nästan sved det. När sen foundation-en skulle på så såg det ut som nån varit i mitt ansikte med ett rivjärn - sjuuuuukt torr blev (var?) jag. Såg helt fruktansvärt ut. Jag sköljde ansiktet med vatten och då såg det direkt bättre ut... Huvva.

Jag tror så här. Mary Kay har säkert bra produkter. Men det är definitivt ingenting för mig. Och vilka sjuka priser sen?! Det där paketet med ansiktsvård som vi hade fått prova - NIOHUNDRANITTIONIO kronor för tre produkter?! Aldrig i mitt liv. Aldrig aldrig aldrig. I början på februari så var jag ju på nån slags hudkonsultation hos Maggan och det var ju tusen resor bättre, jag gillade både priserna och produkterna (bilden till höger) bättre, även om jag nu bara köpte några få produkter. Men om jag nu skulle göra om någon av "konsultationerna" igen så skulle jag ju verkligen inte välja Mary Kay. Som sagt, det är säkert bra grejer, men det är inget för mig.

Nu ska jag ta och bege mig mot sängen (tidigt, jag vet, men försöka duger?). Imorn ska jag, läraren och klassen åka på teater inne i stan, det kan ju bli... hrm... spännande! Sen när vi kommer tillbaka till skolan så är det bara lunch och en lektion till, sen slutar jag för dagen. Helt okej start på veckan tycker jag. På kvällen ska jag, mamma och moster sammanstråla hos syster-slemma och diskutera livet och dess små underligheter och nödvändigheter. Typ. Det blir säkert bra.

För övrigt får jag fortfarande råpisk på WF. Det bjuder jag på.
Tjing och godnatt.

Kommentarer
Postat av: Emma

Mary Kay har ju massa skit i sina produkter som inte är bra för huden så skulle aldrig betala för deras smörja. Clinique är också ett märke man ska passa sig för.

2011-10-24 @ 15:39:09
Postat av: Erika

Jaså! Visste jag inte. Men vad bra, då behöver jag inte känna mig dum för att jag inget köpte... ;)

2011-10-24 @ 22:10:23
URL: http://aliva.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0